Väst
Västen tycker jag är ett underskattat plagg. Den känns snäppet mer informell och enkel än kavajen och jag trivs i att bära byxor, skjorta och väst på jobbet.
Nu var det ett tag sedan jag var ute och handlade väst senast. Den sista västen jag köpte var på Marlboro Classic, en väst i vinröd bomullsplysh på fronten och beige bomull på rygg och foder.
Idag var jag ute och letade efter en ljusgrå bomullsväst att kunna ha på jobbet, men hela Göteborg verkar kemiskt befriat från västar. Det jag fann var antingen bröllopsvästar i siden, svarta kostymvästar eller vita frackvästar. I övrigt var sortimentet obefintligt.
Är verkligen västen verkligen ett plagg från förra, eller till och med förrförra seklet? Måste alla klä sig i JL-kläder (JL - Jag=Lurad).

Flera av artisterna i kvällens uttagning till melodifestivalen hade väst, så det borde väl inte vara "ute" med väst.
En variant jag gillar aer slipovern…

Jag tycker också slipover är snyggt. Jag vart mest förvånad över hur svårt det är att hitta en enkel väst idag. Förutom svart festväst eller bröllopsväst. Att melodifestivaldeltagarna har väst visar väl att det ligger i modet, men att det anses mer som ett festplagg idag än som vardagsklädsel.