Ancestry "Advanced viewer"
Jag har just beslutat mig för att istället för Genline under kommande år abonnera på Ancestry World Deluxe. (Som medlem i Sveriges släktforskarförbund - specialpris!). Jag har inte så många emigranter i släkten men är nyfiken på deras öde.
Ganska snart upptäckte jag att den speciella plug-in som man använder "Advanced viewer" inte fungerar i den datamiljö jag befinner mig i dvs
Windows 7 64bitar samt Explorer/Firefox senaste versionerna.
Är det någon annan som upptäckt samma sak och kanske hittat en lösning?
Hej!
Jag har också Windows 7 64-bitars och IE 9 och det fungerar inte på Ancestry. Det är väldigt tidskrävande att öppna en bild och det är tyvärr helt omöjligt att bläddra i dem svenska kyrkböckerna.
Ancestrys support meddelade att deras hemsida är inte kompatibel med IE 9 och rekommenderar att byta till IE 7. Jag försökte byta tillbaka till IE 7, men då fick jag ett meddelande att IE 7 finns inte för mitt operativsystem Windows 7.
Ett annat problem på Ancestry, som också kom med IE 9 är att det går inte att spara ner bilder på min hårddisk. När jag sparar en bild, så verkar allting normalt (jag kan även se tidigare sparade bilder från Ancestry i Spara som-fönstret som öppnas när man sparar). Problemet är att när jag sedan öppnar mappen där bilderna skall vara sparade så finns dem inte där och datorns sökfunktion hittar dem inte heller, även om man söker på filnamnet. Detta händer bara när jag sparar ner bilder från Ancestry. Deras support har haft olika förslag till lösningar, men ingenting har hjälpt.
Jag tänkte också avsluta mitt abonnamang hos Genline och använda Ancestry istället, men som det ser ut nu fungerar det inte.
Hälsningar,
Kenneth

Funkar det med Chrome?
För mig fungerar allt bra utom att spara bilderna genom att använda den 32-bitars Internet Explorer som finns i Windows 7. Har Windows 7, 64-bitars och IE 9.

I min nya dator med W7Home Premium kan man välja mellan IE 64 bitars och IE 32 bitars, det fanns med från början och vid installation av ett program så rekommenderades IE 32 bitars som val i programmenyn. DeJaVue tror jag det var.

Tråkigt med er alla med samma problem… Sverige har ju alltid legat i framkant vad gäller Windows-användandet och vi får hoppas att även Ancestrys kunder i USA börjar använda de senaste versionerna av Explorer 9 och Windows 7 (64-bitar).
Tack KriAn - hittade 32-bitarsversionen av Explorer 9 under 64-bitars i programlistan och nu verkar det mesta fungera!

Kör med Chrome till vardags och installerade tillägget "IE Tab".
Öppnade Ancestry som vanligt och öppnade sidan i en IE Tab. Nu verkar alla funktioner (även spara på disk) fungera.

Tack för tips! Vi har en hel skrälldus med släktingar som emigrerat men det tar vi lite längre fram…. :)
Samtliga problem är nu lösta, trots att jag fortfarande har Windows 7 64-bitars och IE 9.
Jag ökade hastigheten till 10MB/sek och använder Ancestrys nya bildläsare.