Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettdatorprogram
Läst 4992 ggr
AndersB
0

GID Converter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu finns en tjänst på Scangen som gör det enkelt att översätta och avkoda ett GID-nummer till klartext.

http://gidconverter.scangen.se/

Man kan göra en sökning direkt i webbläsarens adressfält (URL:en) genom att hänga på GID-numret, t ex

http://gidconverter.scangen.se/1212.32

Cheyenne
0

OJ! Fantastiskt! Är det du som skapat GID Converter?

chrissan
0

Du är kreativ, Anders!

Andersdotter
0

Helt fantastikt, hur många gånger har jag inte förbannat mig själv när jag under en tid enbart skrev in GID nummer. Tusen tack för detta, det måste vara efterlängtat av många.

AndersB
0

#1 Ja Skrattande

#2 Tack!

Cheyenne
0

#4 Snyggt!!

AndersE
0

Stiligt!

svenne
0

Mycket bra om man vill översätta ett GID-nummer till en kyrkoboksvolym.

Ärligt talat så använder jag inte Genline för privat bruk i någon stor utsträckning längre,visserligen har jag ett "långtidsabonnemang" som finns kvar , men kör mest med Arkiv Digital som över lag har lite bättre bilder, även om de inte har lyckats att fota allt med bra kvalité, en del är skitdåligt beträffande skärpan men de har ju lovat att fota om det som är dåligt.

Cheyenne
0

Är det inte lite så också, att GID Converter i första hand är avsett för alla oss syndare som i början av våran släktforskning trodde att ett GID-nummer var en bra källangivelse och idag vet bättre. I andra hand bör det då vara ett redskap för alla oss som ställer frågor här, på AF eller i andra forum och får ett svar med ett GID-nummer som käll-angivelse.

Phryxe
0

#0 Bra jobbat!

svenne
0

#8 Kunde inte ha beskrivit det bättre själv.

Jerlerup
0

Härligt Anders! Den funkade riktigt bra i de test jag gjorde!

/Torbjörn

Gnidde
0

En väldigt bra sak. Mycket tack till dig. Skrattande Glad

Hälsningar Gnidde.

lisopasi
0

Det tackar vi för

sonjsbo
0

Tack AndersB för översättningsprogrammet. Fungerar utmärkt.

Yred3
0

O, vad bra att jag såg denn fråga! Letade först på AD men det fanns inget där, gick sedan till Genline, till husförhör och döm om min förvåning……….. jag fick inte fram sidan förrän jag hade använt konverteraren. Har någon ett förslag om varför?