Ett makabert slumpfynd

OJ, oj!
Kände du redan till att detta hände när din mormors farmor skulle begravas?
Usch, hemskt för de efterlevande.

chrissan, jag har ju bara sett dig på foto men jag tycker du påminner om Sigrid. Egentligen ska det - efter så många generationer - inte finnas så många yttre likheter men trots detta så tycker jag ni är lika.
#4 Det håller jag med om!

Nej, ingen nu levande eller född efter händelsen visste!
Va! Jag som känner mig så uråldrig idag, fast hon kanske ser äldre ut än jag får man hoppas. Jag lär vara mer lik min fars sida annars, samma buckliga näsa t ex.
(Se Jöns från Ven och hans kriminella karriär på annat ställe här på Proveniens)

#6 Klart hon ser mycket äldre ut men det är något över ögonen och ansiksformen.

Otrolig skräck historia, vilken fasanfull upplevelse för dom närmsta …
Men annan otrolig händelse är när "papperna" bara kommer till en så…vad är det Anders kallar det, serendipity? Man ägnar tusentals timmar i att dra i alla möjliga infallsvinklar för att få mer vetskap om hur deras liv tedde sig…sen en dag bara "får" man "något" till sig…

Jo, det var faktiskt hennes sonsons sonsons fd sambo som hittade tidningen ganska nyligen.

Helt Otroligt … det kunde lika gärna varit någon annan, som bara kastat.

Vem har skrivit till det sista (handskrivna) i tidningsnotisen i #0

Jag tror det är en äldre släkting som hade klippet, men jag är inte säker. Hurså?

Lugn, jag skrev bara så för att du skrev i #0 att tidningsklippet var underlag till tapeterna. Underlaget borde väl vara äldre än tapeterna utanpå? Jag trodde givetvis att "ditt klipp" var det som fanns "under tapeten".
Ber så mycket om ursäkt…..

Nä jag bara undrade (inte sur!). Jag tror de klippte ur det ur den hela tidningen - tapeten var från ca den tiden

Aha, det satt hela tidningar bakom tapeten, då förstår jag.

Ja, de var nog som jag är, vid fynd av gamla tidningar under tapet avstannar arbetet för att man ska läsa alla tidningar. Det tar en evig tid att renovera

Ja, det brukar ta längre tid att läsa igenom tidningsbladen än att utföra själva tapetseringen.