Ditt nickname visar på att du är väl insatt i de gömda arkiven! Vi ser fram emot mer godbitar ur gömmorna!

Om Dödsbevis har det redan tipsats om på Proveniens; Länk till den tråden
Sök gärna bland Proveniens länkar alternativt bland forumets inlägg så syns vilka länkar som finns med bland tipsen.
Jag ber om ursäkt, jag är en ovan användare av proviniens.ifokus.

Tycker du har en bra rubrikatt samla de gömda arkiven i - den är lätt att hitta. Sökfunktionen syndar jag emot också, den är så trööög!

#3 Du behöver absolut inte be om ursäkt.
#4 Det bästa man kan göra är väl ändå att bokmärka värdefulla länktips? Sen kan vi (värd och medarbetare) hjälpas åt att lägga upp de som separata länkar under "Länkar" som alla vi Medarbetare har rättigheter att administrera. Idag finns "Dödsbevis i Stockholm" med där men under "Stockholms Stadsarkivs hemsida", dvs inte som en separat länk. För övrigt fungerar sökfunktionen mycket bättre nu med hjälp av Google.

Ja, just ja Google. Har inte testat det än.
Kanske ska dödsbevisen stå som separat länk, de är ju relativt svåra att hitta på hemsidan. Ännu svårare är förstås fångarna på Långholmen

Då uppdaterar jag länksidan med dessa två!

Klart! Återfinns under "Släktforskning Källor" och därefter under "Stockholms Stadsarkiv".