Har du en spännande bild?
Nu är det dags - i slutet av januari kommer nr 5 av tidningen Hemmets Journal ut i butikerna, och där startar serien "En bild berättar". Först ut är mitt eget foto av Severin som överlevde Titanic-katastrofen och (förmodligen) hamnade hos mina släktingar i USA. Sedan följer några foton/berättelser som några av er här har bidragit med. Jag har flera bra historier från er som jag ska börja bearbeta nu när serien är igång. Jag kontaktar resp berättare vartefter.
Har du ett foto från förr som berättar en spännande historia, så skicka in den nu genast till mig här, eller till Hemmets Journal när nr 5 kommit ut (där finns adress och info). Framför allt behövs foton och berättelser om kvinnor!
Under våren kommer vi också att ha några artiklar om ch släktforkare, bland annat en här ofta medverkande dam…

En historia som kanske passar, se AF om de tre ensamma barnen som reste till Amerika och hamnade (med bild) i tidningen. Jag kan dock inte hjälpa till med att skriva berättelsen. Förutom det som nämns i tråden om Alnö (Y) har jag ett mejl jag fått med mer släktinfo. Det kan jag skicka privat.
Tack Phryxe! Jag skriver till dig privat, under "Meddelanden"!