Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettgåtan
Läst 4179 ggr
Cheyenne
0

Fredagsgåta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En fredagsgåta som ni kan få fundera på ett tag medans jag börjar förbereda middagsmaten. Helt kort! Vem var han?

AndersE
0

Abraham Lincoln

Cheyenne
0

Jag hann inte ens börja skala potatisen….! Skrattande BRA Anders! En mycket ung Abraham Lincoln innan skägget prydde hans ansikte.

Jag ska tänka ut något svårare medans jag skalar och delar 10 potatisar, 3 morötter, 2 plasternackor, 1 lök samt 1 squash. Gråter

AndersE
0

Han hade ju ett väldigt karaktäristiskt utseende, som jag tror jag läst orsakades av någon ovanlig sjukdom som även bidrog till hans längd?

Cheyenne
0

Länk! Men det är inte med all säkerhet konstaterat att han led av Marfans syndrom men det har varit en återkommande diskussion och teori avseende Lincoln. Kort kan man säga att det är en störning av bindväven vilket skulle förklara varför Lincoln bland annat kraftigt haltade och det faktum att han var mycket lång, 1,90.

svenne
0

Nu först kom jag in i spelet. 
Det var faktiskt  min spontana reaktion när jag såg bilden i #0 alldeles nyss:
Abraham Lincoln.

Denna kommentar har tagits bort.
Cheyenne
0

Ja svenne, den var uppenbarligen för lätt. Trots att jag tror att de flesta tänker på Lincoln såsom han såg ut lite senare i livet.

svenne
0

Det är varken fredag eller har anknytning till Abraham Lincoln, men jag tyckte det var onödigt att starta en ny sträng, så kort och gott, vem är det här?

Lissan56
0

Margot Wallström!

svenne
0

Helt korrekt!
Jag förstod att det skulle vara lätt men jag tyckte bilden på den unga Margot i lusekofta var så trevlig.Flört

ambi
0

Svenne!

Det kanske var svårt, men Lissan var duktig! Flört

svenne
0

Ambi!

Jag hade inte själv klarat det, åtminstone inte lika snabbt!
Hon är trots allt rätt olik sej på bilden ovan.