Stockholmsforskning!
Är det fler än jag som missat att Svar lagt ut bou-registren för Stockholm från tidernas begynnelse till 1936?
Ny källa till Stockholmsträsket!

Wow! Är det Stockholms stad som redovisas eller finns hela länet med?

Stockholms magistrat så det är staden bara, men det är inte lite. Före 1800 är det med hela ingresserna, dvs maka/make och barn eller arvingar. Sedan kortregister med datum.

Fantastiskt! Jag har alltid undrat varför dessa inte har blivit skannade tidigare.

Åh, bra! Då tror jag att en liten "släkt-knut" skulle kunna lösas lite smidigt nu då.. Då får man ta och inhandla ett abonnemang när pengar finns över!
#1 Hur hittar man dessa register på SVAR? De finns inte under nyheter, men var?

Sök på "digitaliserade register", klicka sedan vidare så får man en länslista
#6 Tack för det, nu hittade jag dem, men de var väl dolda!
Bland Nyheter hittade jag Personregister till Göteborgs Domkyrkoförsamlings dopböcker, int eheller så dumt, men vilken råddig hemsida de har på SVAR!

Sökfunktionen är urusel, man måste veta exakt vad arkivet börjar på

#8 Jätteråddig!! Jag trodde jag hittade hyffsat bland SVAR's upplagda längder men inte fann jag den Mosaiska fs som berörs under en annan tråd. Jag ville bara kolla vad som fanns tillgängligt avseende Mosaiska fs men inte fann jag den under Stockholm stad.

Den heter judiska församlingen (med mosaiska inom parentes) man söker på judiska

#10 Det gjorde jag också och fick noll träffar. 

Sökfunktionen i SVAR är under all kritik!
Jag vet inte hur många eder jag har svurit över "0 träffar" och ändå vet jag att det ska finnas.
Blääähhh!

#12 Exakt, jag upplever samma sak trots att jag vet att jag dagen innan fann den sökta församlingen utan problem.

)