Östersundsbor
Har hittat ytterligare två anor där jag saknar viktiga datum, nämligen dödsdatum. Personerna det gäller är; Johan Albert Andersson född 1841-05-15 i Ljushult Älvsborgs län och hans hustru; Stina-Lotta Eliasdotter/son född 1842-12-03 i Karlskoga, Örebro län. År 1900 är dom bosatta på gård Nr. 19 i Östersund.

Puttar upp ett inlägg! Kanske finns det ett svar?

. . . och jag som trodde jag fått ett svar . . . 
Nej, skämt åsido, tack Cheyenne 
Jag hittar dem inte i Sveriges begravda.

Hm, kan dom ha emigrerat? Det ryktas i släkten att några av barnen till ovanstående Andersson emigrerade. Har inte kollat upp det då jag är "värdelös" på emigrantforskning. Kanske någon här har lust att luska lite? 

#4 Vad hette barnen?

Hfl för Östersund finns bara fram t om 1895, därefter tar församlingsböckerna över. Dessa finns fram t om 1937 men bara på microkort, dock för hemlån via SVAR.

De barn som jag inte hittat i Sveriges dödbok är: Augusta Mathilda född 1874-08-02, Adolf Rikard född 1880-02-06 i Järvsö, Anders Hjalmar född 1884-07-07 i Östersund och David Ferdinand född 1887-12-30 i Östersund.

#7 Jag kan inte hitta någon passande i i Emihamn, varken föräldrar eller de barn du räknar upp. Vet inte om Emibas kan ge något. Annars är församlingsboken det som i första hand är att rekommendera. Familjen eller delar av familjen behöver inte ha bott kvar i Östersund. Med ett så pass vanligt efternamn så måste man veta hemförsamlingen för att ha en rimlig chans att finna de emigrerade.

Tack Cheyenne för att du försökt hitta dom!