Hole in the Rock

Gladys var i alla fall född 23 juni 1906 och dog i maj 1974 i Moab. Hennes Social Security var utfärdat i Californien före 1951. Albert var lite svårare att hitta

Det finns en del på Google om denne originelle man, tydligen är det ett het hem i klippan. Men var han kom ifrån?
Enligt en dansk hemsida var han dansk
Min gissning är dansk eller norsk. Han kan ju vara född i US av skandinaviska föräldrar. Jag skulle få cellskräck att bo på det stället men ett otroligt arbete han utförde.

Fadern född i Danmark, här 1920 i Moab:
Neils J Christensen 42 Jean Christensen 35 Joseph A Christensen 18 Albert L Christensen 16 Clarence H Christensen 14 Leo Christensen 12 Zola Christensen 10 Gwendoline Christensen 7

Utah Cemeteries:
Name: Albert Lingore Christensen Birth Date: 13 Nov 1903 Birth Place: Monticello, San Juan, UT Death Date: 8 Jul 1957 Cemetery: Hole 'n The Rock Cemetery Source: Rooted In San Juan By Toni Turk Relatives: Spouse (1) Rita Griffiths
Spouse (2) Gladys Leona White
Mother Ester Jean Hyde
Father Joseph Niels Christensen
Man kan alltid lita på att ni klurar ut det hela. Tack så mycket!

1930 bor Jean Christensen och 3 av barnen hos hennes mor, Niels bor ensam i Salt Lake City och Albert troligen hos släkt i South Dakota. Äktenskapet funkade tydligen inte.
Hade Albert och Gladys några barn?

De gifte sig ju ganska sent så det kanske inte är troligt. Men hon hade barn i tidigare äktenskap enl webben, en styvson till Albert äger nu stället

Det kan ju vara så att han är mormon också (Utah). En av mina släktingar hade 3 fruar där. Jag trodde det var en i taget men nej då! Det fanns också en hel del barn i dessa äktenskap, minst sagt!