World Vital Records
Fritt i dagarna tre (11-13/8) - www.worldvitalrecords.com

Måste man registrera sig? Jag har ingen större lust att lämna ut mitt telefonnummer..!

Tack för tipset - bara att kavla upp ärmarna och börja jobba 

#1 Cheyenne, jag registrerade mej nyss och jag kastade om siffrorna i mitt mobilnummer och det funkade! Jag vill inte heller lämna ut personliga uppgifter till höger och vänster! 

Tack Lissan56! 
Jag lämnade fröken Urs gamla nummer.
Då kanske jag också ska våga registrera mig. Jag ville inte heller lämna ut telefonnumret.
En gång när jag ringde ett flygbolag och frågade om innehav av mobiltelefon var ett måste eftersom numret var obligatoriskt vid bokning. Den som svarade tyckte det lät märkligt och sa: Pröva att skriva 000-000000 om du inte har någon mobil. Jag fyllde i en massa nollor, och det funkade!
Jag tar och presenterar mig som en nolla på World Vital Records också!

#5 Tack för ett gott skratt; Fröken Urs nummer 
#6 Tack för nästa skratt; Ingegerd, ingen nolla på släktforskning, snarare Agent 000 med rätt att forska. 
Oj, jag trodde inte att mitt inlägg skulle gå fram. Det såg ut som om det hängde upp sig mitt i skickandet, så jag gav upp och stängde av datorn.
Nu har jag i alla fall registrerat mig och ska gå till eposten och bekräfta meddelandet jag ska ha fått, så att jag kommer igång. Det är ju inte så lång tid kvar.
Jag körde också "nollor"…
Har sökt lite, och hittat lite på en av mina emigrerande ickesläktingar med samma efternamn…
Jag kommer inte in trots att jag har fått bekräftelse. Får svaret "Invalid login". Tiden kanske redan har gått ut för gratisdagarna? Är USA ett antal timmar före oss, eller är det vi som är före dem??

Jag tycker inte jag hade någon vidare nytta av sidan "World vital records". Det verkar mer vara en samlad portal för de register och skannade originallängder som finns via tex Ancestry och Familysearch. Samma information går därmed att finna på dessa sidor. Ancestry kräver ju dock ett abonemang och därmed har man ingen nytta av "World vital records".

Jag håller med dig Cheyenne, det gav mig inga nya napp…eller så kan jag inte söka på rätt sätt.
Fast rätteligen kanske det gav mig något, nämligen just den insikten har jag inte behöver just den betaltjänsten.

På AF sägs att erbjudandet är förlängt till 18/8. Ser dock inget om det på WVR. Har inte haft tid att utnyttja det, men det ser ut som om sajten har en del gamla tidningar som kan vara intressanta.