09-06-29
18:18
#4 pertho, hur gör Du för att bifoga en öppningsbar Word-fil hit?
Jag har försökt några gånger med det men då sägs det ifrån att Word-filer inte går att bifoga…?
09-06-29
20:09
#7. Det är som att gå på slak lina. Om man inte vet att det ät omöjligt, så gör man det bara: 

Skämt å sido: Jag bläddrade bara in sökvägen på vanligt sätt. Först tog jag en .txt-fil, eftersom kanske inte alla har Word. Men då klarade inte visningen med radbrytning, så jag bytte till .doc-filen med samma innehåll. Den ser jag åtminstone sjäv OK. Jag använder XP och Firefox, om nu det har någon betydelse.
09-06-29
21:19
Det verkar komplicerat, nu hänger jag inte med alls.
09-06-29
21:48
Jo, nedanför den skrivruta där jag just nu skriver detta, finns en ruta "Bifogad fil", och bredvid den en knapp "Browse". Om man trycker på "Browse# får man upp en navigeringsbar sökryta "File Upload". Där kan man vandra runt i sitt system tills man kommer till den fil man vill bifoga. Den markerar man och trycker på "Öppna".
När jag nu gör det, får jag upp en varningstext som mycket riktigt säger att det inte går. Den såg jag inte förra gången och den här gången struntar jag i den, så får vi se vad som händer.
Jag får fram filen. Moral: Bli anarkist! Läs aldrig varningstexter!
iFokus borde innehålla ett testområde för torrsimningsövningar med sådana här saker. Anbytarforum har det.
09-06-30
08:51
Jag ser att jag rörde till det onödigt mycket. Det är tydligen ingen spärr, utan snarare ett 'förbud' mot att bifoga Wordfiler. Det rätta hade varit att göra om den till .pdf.
09-06-30
10:59
…
09-06-30
11:01
Hantera inlägg ![Namn: AntavlaKarlOlsson[2].rtf Typ: Storlek: 9,88 kB
Visa bild](http://www.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=7c4b3935-2b42-42b5-b5c8-aee8cb4dffd3 "Namn: AntavlaKarlOlsson[2].rtf Typ: Storlek: 9,88 kB")
dd
09-06-30
11:02
#11 Tack. Ja, nu provade jag och det gick, men jag har tidigare provat att bifoga word-dokument men då har det inte gått.
Man lär sej någott nytt hver dag!
Tack, pertho!
09-06-30
11:03
Bifoga pdf går bra.
AndersE, värd på Proveniens och Engelholmiana
09-06-30
11:13
#15 Som du ser av mina borttagna inlägg gick det också att bifoga en word-fil. Men varför får man inte bifoga en sådan?
09-06-30
11:16
#16 Vet ej…
09-06-30
11:22
#10 "Fokus borde innehålla ett testområde för torrsimningsövningar med sådana här saker. Anbytarforum har det."
Det är ju bara att starta en ny sträng istället för att kapa en annan. Lägg det under övrigt så kan man ju ta bort strängen efter simmandet…
Jag kommer snart att rensa bort en del i denna sträng…
En förklaring till varför man inte får bifoga Word, men däremot pdf är:
"En viktig skillnad mellan Word och pdf är att Word kan innehålla makron och programkod som skulle kunna innehålla virus. Åtminstone tidigare kunde pdf inte det."

Så kan det kanske vara, ja.
För övrigt får jag väl ta på mej ansvaret för tilltaget i "skilsmässosträngen", eftersom det var jag som avvek från ämnet med min fråga till pertho.
Visa bild