Johan Bonde i Arboga
Hej har ett bekymmer med min forskning
Jag har en Johan Bonde som är gift med Anna Kruusbart iaf enligt hennes dödsnotis i Arboga 1733 hon begravs 17331126 i Arboga sfs enl C2 och är född beräknat 1654.
Andra forskare har kommit fram till att Johan Bondes far ska vara Tord Jönsson Bonde och modern Märta Ekeblad.
Men deras son Johan är gift med en annan person 1733 o bor inte i Arboga. Jag har försökt hitta nån förklaring i Arboga men inte lyckats så därför undrar jag om nån av era kloka hjärnor kan hitta nån annan slutsats.
Johan Bonde och Anna Kruusbart har barnet
Anna Johansson Bonde f 1694 i Arboga sfs och död 17410417 i Arboga sfs gift med Johan Christoffer Schultz garvarmäster i Arboga sfs.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Glömde skriva att uppgifterna om Tord Jönsson Bonde o hans son har jag kollat mot Elgenstierna o får därför det hela inte att gå ihop.
Hälsningar
Louise

Nu har jag på lyckats klura ut att Anna Johansson Bondes far heter Johan Andersson Bonde inte Tordsson o han försvinner ur mtl för arboga stad 1699 o hustrun Anna Kruusbarth står som änka från 1700.
1685 betalar han inte skatt för nån fru o de får en son 1686 så ett giftermål därnånstans borde vara rimligt.
tyvärr börjar vigselböckerna först 1699 för arboga stad har kollat arboga lands men inte funnit dom där.
Hälsningar
Louise