Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettsläktforskning
Läst 1180 ggr
evakristina
0

Utökad forskning

Jag har i ca. 6 månader använt mig av Genline. Säkert är jag inte ensam om det!

Känner nu att jag skulle vilja ha fler olika alternativ att forska i  men vet inte vad jag har mest nytta av.

Har tidigare testat AD men då där fortfarande är stora luckor bla. i de församlingar jag mest forskar i känns inte det som ett alternativ just nu.

Jag är också intresserad av att forska framåt i tiden. Vad hände med alla de personer jag hit intills hittat.

Kan någon tipsa mig om vilka alternativ jag har bäst nytta av som ett komplement till Genline?

Cheyenne
0

Vill du forska framåt i tiden är svaret på din fråga SVAR!

SVAR har bla;

• SCB-utdragen (födda, vigda, döda) för 1898-1938 vilka är i de flesta fall indexerade och därmed lättare att hitta i än på Genline.
  • Födelseböcker i original fram t o m PUL-gränsen. Dock inte färdigställt.
  • Flyttningslängder, konfirmationsböcker publicerade t.o.m. år 1980. Observara dock att långt ifrån alla Län och fs är färdigskannade ännu.
  • Lysnings- och vigselböcker i original med samma reservationer som ovan.
  • Församlingsböcker. I många län och fs ända fram t o m 1930-1940-talet.
evakristina
0

Glad Tack Cheyenne! Det låter bra….. Sitter hemma i påsk med tråkigt virus i kroppen så varför inte slänga sig på SVAR!

Cheyenne
0

jag får nog rätta mig avseende församlingsböcker; fram t o m 1920-talet ska det vara men som ett komplement på SVAR finns utdrag ur Församlingsböckerna år 1930 för samtliga län.