Utökad forskning
Jag har i ca. 6 månader använt mig av Genline. Säkert är jag inte ensam om det!
Känner nu att jag skulle vilja ha fler olika alternativ att forska i men vet inte vad jag har mest nytta av.
Har tidigare testat AD men då där fortfarande är stora luckor bla. i de församlingar jag mest forskar i känns inte det som ett alternativ just nu.
Jag är också intresserad av att forska framåt i tiden. Vad hände med alla de personer jag hit intills hittat.
Kan någon tipsa mig om vilka alternativ jag har bäst nytta av som ett komplement till Genline?

Vill du forska framåt i tiden är svaret på din fråga SVAR!
SVAR har bla;
- SCB-utdragen (födda, vigda, döda) för 1898-1938 vilka är i de flesta fall indexerade och därmed lättare att hitta i än på Genline.
- Födelseböcker i original fram t o m PUL-gränsen. Dock inte färdigställt.
- Flyttningslängder, konfirmationsböcker publicerade t.o.m. år 1980. Observara dock att långt ifrån alla Län och fs är färdigskannade ännu.
- Lysnings- och vigselböcker i original med samma reservationer som ovan.
- Församlingsböcker. I många län och fs ända fram t o m 1930-1940-talet.
Tack Cheyenne! Det låter bra….. Sitter hemma i påsk med tråkigt virus i kroppen så varför inte slänga sig på SVAR!

jag får nog rätta mig avseende församlingsböcker; fram t o m 1920-talet ska det vara men som ett komplement på SVAR finns utdrag ur Församlingsböckerna år 1930 för samtliga län.