Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettvem-tror-du-att-du-är
Läst 9851 ggr
AndersB
0

Vem tror du... Helena Bergström

Verkligen bra program! En intressant berättelse i kombination med en skådis som Helena Bergström blir bra TV.

Nu kastar sig folk på google och söker på släktforskning! Glad

ambi
0

Jag gillade verkligen det här, till skillnad från det släktforskningsprogram, som gick i höstas eller när det var. Det orkade jag aldrig följa med.

Jag ser redan fram emot nästa tisdag.

Det är så typiskt med dessa familjeberättelser, som bara stämmer till en viss del. Mycket omskrivs/förskönas för man orkar inte med hela sanningen, som detta med modellen Signe.

pertho
0

Ja, programet var bra. De hade väl både skicklighet och tur med huvudpersonen. Det hade blivit betydligt sämre om de valt mig t. ex.

ambi
0

#2 Skrattande Skrattande

EivorA
0

Programmet var väldigt bra och medryckande.

Många blir säkert nyfikna på släkten och inspirerade att släktforska efter detta.

Hoppas att det inte bara är redan inbitna, som såg programmet :)

Det kändes samtidigt inte som kändisskvaller som tur är.

AndersE
0

Jag har jobbat ikväll. Får försöka hitta en repris…

mariawiks
0

Jag såg programmet igår, jättebra. Såg att bl.a. Magnus Härenstam och Malin Berghagen skulle vara med.

//Maria

[SvenA]
0

Programet finns på SVT att se på Webben

jag har precis lyssnat igen det och det kommer att ge släktforskningen ett lyft

AndersB
0

#2 Ja precis, det hade blivit tråkigare med min släktforskning också (på fler sätt än ett!).

Man valde nog just detta som första program med en viss tanke. Kanske det lite längre fram kommer "tråkigare" anor och mer traditionell släktforskning också.

Jag funderade lite på om kanske "kändisar" generellt har mer "spännande" släkt? Det kan ju vara en fråga av arv och att växa upp i en speciell miljö som bidragit till att de valt en kändisbana. Glad

chrissan
1

Visst finns det faktorer bakom att man väljer en kändisbana, det är det som är intressant att se i serien, hur förfäderna påverkar inte bara genetiskt.

Den var exakt kopierad från det engelska originalet, scenerna var precis lika upplagda. Det var lite kul att se för den som tittat igenom tre säsonger av den engelska och en av den australiensiska.

Den starkaste episoden i de utländska var olympiska guldmedaljören från Sydney, Cathy Freeman, som ju var ursprungsbefolkningens revansch på hur de blivit behandlade. Man fick se hur de massiva diskrimineringen av aborigines fortlevde långt in i vår tid. I slutet säger hon: Hade jag vetat detta hade jag sprungit ännu fortare!

Anna-hfg
0

#2 o # 8, säg inte det. Det finns alltid guldkorn  att hitta i släkten.  Jag trodde alla mina anfäder var tråkiga bönder men när man tittade närmare så fanns det  både det ena och det andra ute i grenarna. Så man får leta lite så hittar man något spännande.

AndersE
0

Typiskt! Jag jobbar igen, men nästa tisdag kväll är jag i alla fall ledig!

AndersB
0

Jättebra avsnitt igen! Thomas Bodströms morfars bror gick från elev på Lundsberg till att bli lösdrivare och intagen på arbetsanstalt, till att sluta som firad naivistisk målare med utställning på Lilliewalchs! Familjen visste ingenting, han hade blivit utstött av sina syskon.

Rena rama släktforskningslavinen. Glad Jag blir ju lite nyfiken på släktens bakgrund. Man gick inte bakåt alls utan det var 1900-talsforskning.

svenne
0

Lustigt med björnjägaren och hans tvillingbror. De gick ju på Lundsbergs internatskola en kort tid.

Min fru kommer från Lundsberg och har också gått på skolan där.
När vi träffades bodde hon med familjen där och t.o. m jag bodde där en tid när vi var nygifta, men det är ju en stund sedan.Skrattande

chrissan
0

Han var ju väldigt lik Thomas Bodström! Speciellt i TV-filmen. Fint porträtt av Nils tycker jag. Och ett lyckligt slut på något sätt

Phryxe
0

Hyfsat avsnitt med Bodström även om det mesta handlade om en person och det var nära nutid. Verkade i alla fall vara en go gubbe den där Björnjägaren. Han blev visst lite rörd där ett ögonblick, Bodström.

svenne
0

Hur var han släkt med Thomas Bodström, egentligen?
Jag var nog "to the bathroom" i början när det sades…

EivorA
0

Programmet har en väldigt trevlig uppläggning och var lika bra som förra tisdagen.

Det blir extra intressant med lite bygdeoriginal.

Att Svartsjö slott varit fängelse visste jag inte heller.

F.d. Rötterredaktören var  också med i början såg jag.

Eivor

chrissan
0

Han var morfars bror till Bodström.

svenne
0

#18 Tack chrissan, jag var inte med riktigt från början.

AndersB
0

#19 Inte heller här! #12 Tungan ute

pertho
0

Även det andra programmet var alldeles utmärkt. Speciellt att man åter lyckades förmedla den där känslan av överraskning som infinner sig när saker och ting skiljer sig högst väsentligt från vad man hört eller trott. Avgången från Lundsberg pga penningbekymmer efter en halv termin hade blivit till ett fylleslag dagen före studentexamen. Ett typexempel på 'muntlig tradition'.

Till den som funderar på att släktforska brukar jag säga det klassiska:
-- Fråga Dina gamla säktingar.
Sedan brukar jag tillägga:
-- Ta vara på vad de säger, men tro inte på det, utan kontrollera allt.

Så kan man som liten amatör med 30 mil till Landsarkivet vara litet avundsjuk på de resurser dessa försökspersoner fått till sitt förfogande. Var och en får väl streta i sin takt med det man kan 'hitta på nätet'.

ambi
0

#21 Oftast brukar det vara sådana här muntliga traditioner eller halvsanningar, som gör att man blir så lockad att ta reda på hur det verkligen låg till.

När det gäller de här bröderna, så kanske det var bättre att skylla på pojkarna, att de inte fick fortsätta på Lundsberg, än att berätta att det berodde på penningabrist.

Det har man ju märkt förr, att man gör om den trista, obehagliga sanningen, till något mindre obehagligt.

chrissan
0

En konkurs på den tiden var ju en stor skandal så det är nog troligt. Undrar vad som hände den andra brodern? Vi fick ju lite om honom också.

svenne
0

Det var nog mycket som tystades ner på den tiden, speciellt på Lundsberg.

År 1930 hände en tragisk bilolycka med dödlig utgång vid Lundsberg. En elev med nytaget körkort och egen bil råkade genom vårdslöshet köra ihjäl en person vid Lundbergs skola.

Bilföraren var ingen mindre än prins Bertil och alltihop tystades ner och locket lades på direkt av skolans ledning.

chrissan
0

På något sätt fick pojkarna bära skuld för faderns konkurs i och med att de fick sluta. Det måste varit oerhört pinsamt för dem inför kamraterna. De var ju annorlunda från början, enligt nekrologen som lästes upp.

AndersB
0

Kommer nån ihåg varför familjen Rundgren inte fanns med i SvBef 1900?

På SVT står det så här:

Därmed var det enkelt att ta nästa kliv, in i 1890 års folkbokföring och det är den som Thomas går igenom tillsammans med släktforskaren Crister Lindström i inledningen av programmet. De fick då fram att Nils hade en tvillingbror, Gunnar, vilket skulle visa sig vara av viss betydelse längre fram i avsnittet - och att pappan hette Frans Vilhelm Rundgren och modern Anna Charlotta Nicolaidotter. Det var också naturligt att kolla upp familjen i 1900 års folkräkning men där var de mystiskt nog inte med. Detta skulle dock senare få sin förklaring.

Den förklaringen finns inte vad jag kan hitta i texten.

ambi
0

Kan det vara för att de flyttade från plats till plats, åtminstone Gunnar gjorde väl det. Han lämnade tydligen familjen åt sitt öde.

ambi
0

Familjen Frans Vilhelm Rundgren bodde 1890 i Vedeby, Augerum, Blekinge. De flyttar 1891 26/8 till Niliö, verkar det stå.

Sidan 677 Vedeby, AI:31

#26 jag förstår att du syftar på Gunnars och Nils föräldrar, inte på Gunnar, som jag trodde först.

Cheyenne
0

AndersB, ja det är ju märkligt att de inte kunde finna familjen år 1900…??

Sv.Bef.1890 (bara för att alla ska se familjebilden)
Rundgren, Frans Vilhelm
landtbrukare
f. 1863 i Aneboda (Kronobergs län, Småland)
Gift man, far i familjen
Vedeby
Augerum (Blekinge län, Blekinge)
Födelseort i källan: Aneboda Kron.

Nikolaidott., Anna Charl.
f. 1871 i Vissefjärda (Kalmar län, Småland)
Gift kvinna, mor i familjen

Gunnar Eugen
f. 1890 i Augerum (Blekinge län, Blekinge)
s.Pojke, barn i familjen

Nils Vilhelm
f. 1890 i Augerum (Blekinge län, Blekinge)
s. Pojke, barn i familjen

Cheyenne
0

1898 finns hela familjen i Maria fs i Stockholm. De anges ha flyttat in från Vissefjärda fs den 13/8 1898. Fadern Frans Vilhelm Rundgren uppges vara Ingenjör. De bor som sagt i  Maria fs och familjen har utökats med två barn; Torsten Ragnar William, född 4/4 1897, Vissefjärda, Kalmar län samt Anna Kristina Wilhelmina, född 7/7 1898 i Stockholm och Maria fs.

1899 utflyttar de till Brännkyrka fs. Sen verkar de ha flyttat runt lite för 1911 inflyttar familjen till Kungsholms fs i Stockholms stad. Då har familjen utökats med sonen Sven Hugo Emanuel, född 8/4 1905 i Tveta fs, Stockholms län. Tvillingbröderna Gunnar Eugen och Nils Wilhelm finns fortfarande med, likaså ovan nämnda barn födda 1897 och 1898.

De bor kvar på Kungsholmen t o m december 1912 då de utflyttar till Karlskoga. Då har hustrun/modern Anna Charlotta Nikolaidotter avlidit i Kungsholms fs den 10/3 1912. Redan den 26/10 samma år (!!) gifter fadern Frans Vilhelm Rundgren om sig med en Tekla Maria Eriksson och i december 1912, som nämnts ovan, flyttar de till Karlskoga.

Allt enligt Rotemansarkivet på Stockholms Stadsarkivs hemsida.

Cheyenne
0

Hade man i programmet läst lite flyttningslängder och församlingsböcker så hade de snabbt fått svaret. Jag skrev ovan att Frans Vilhelm med hustru och fyra barn flyttar till Brännkyrka fs år 1899. Där finner jag de inflyttade den 28/2 1899 med hänvisning till sid 567 vilket var Marieberg N:o 1. (AIIa:1, 1896-1902) Redan samma år, dvs 1899 utlyttar hela familjen till Finland.

Utflyttningslängden BIa:6, 1893-1903 säger att redan efter knappt fyra månader i Brännkyrka, i Juni 1899, flyttar familjen Rundgren till Finland. När de återkommer till Sverige har jag inte kontrollerat men sonen Sven Hugo Emanuel föds ju i Tveta fs år 1905, drygt 6 år senare.

Att familjen inte finns med i folkräkningen 1900 beror alltså - med stor sannolikhet - på att de inte bodde i Sverige, de befann sig i Finland.

Cheyenne
0

Det kanske låter som om jag pompöst och malligt sitter här och glänser. Men så är det icke. Att tvillingarna födda 1890 fick två syskon 1897 och 1898 skulle säkert inte tillföra något till historien om "Björnjägaren". Inte heller att familjen flyttade till Stockholm och bla bodde på Södermalm, i Brännkyrka och sedemera på Kungsholmen. Inte heller att de gjorde en avstickare till Finland och kom tillbaka till Sverige och Tveta fs där ytterligare ett barn (en bror till Björnjägaren) föddes. Att modern avled 1912 och att fadern gifte om sig samma år och att hela familjen flyttade till Karlskoga är i sig inte heller intressant. Men att det på SVT's hemsida står att "de mystiskt nog inte finns med i folkräkningen 1900", ja det konstaterandet hade man kunnat skippa ganska snabbt och enkelt.

pertho
0

Mellan 1891-09-04 och 1892-07-30 bor Maskinisten Frans Vilhelm Rundgren med familj i Thors, Växjö Stadsförsamling. Där föds dottern Elsa Anna Elisabet 1891-10-03. Familjen flyttar sedan till Vissefjärda. (AI:46 sid. 290)

Cheyenne
0

Jag ser nu, att i stort beskrivs ovanstående (mina inlägg under #30-32) på SVT's hemsida. Jag har dock inte läst detta förrens nu. Såg programmet men kan inte minnas att all information togs upp där. Så det är väl SVT som klippt ganska kraftigt i programmet.

Cheyenne
0

Här står det om flytten till Finland (vilket förklarar att de inte fanns med i folk 1900)

Länk

ambi
0

Är det någon som kan läsa var de flyttar år 26/8 1891? De flyttade tydligen till Växjö 4/9 1891. Jag läste ju Niliö. Kan det i själva verket stå Vexiö?

Blekinge, Augerum Vedeby, AI:31 sidan 677

AndersB
0

#36 Ja, det står Växjö.

#35 Skäms Lyckades missa det, instoppat efter Lundsbergvistelsen. Skummade lite för grovt.

Jag kikade också lite på familjen. Frans Vilhelm Rundgren är född 1863 6/11 i Aneboda av smeden Johan Rundgren och Sara Lisa Johansdotter. Dessa är födda enligt hfl 1820 2/6 i Hovmantorp respektive 1824 5/7 i Ljuder.

När Frans V kommer till Augerum står han som lokomotiveldare. Sedan hemmansägare (låter inte som hans grej), sedan alltså som maskinist, och ingenjör. Och dubbla konkurser. Även pappan verkar alltså vara en spännande person. Jobbade sig upp rejält, slog i taket och reste sig igen.

Hustrun Anna Charlotta Nicolaidotter ska enligt Augerum hfl vara född 1871 9/10 i Vissefjärda, men jag hittar henne inte!

Cheyenne
0

Jodå AndersB. I Vissefjärda fl C:6, 1861-1888 finns hennes födelse;

Anna Charlotta, född 9/10 1871 i Målatorp (?)

Far Bonden Nicolaus Persson, 31 år
Mor Anna Svensdotter

Cheyenne
0

Enligt fl för Vissefjärda när dottern Anna Charlotta föds, ska Nicolaus Persson med hustru finnas på sid 195 i hfl och under Målatorp. På sid 195 finns inget Målatorp i hfl AI:18, 1871-1879 men av en slump finner jag Nicolaus Persson med dotter i Cammarbo, sid 198 i ovanstånde hfl. Ingen skymt av hustrun/modern Anna Svensdotter. Där står att dottern Anna Charlotta flyttar till Cammarbo år 1877 från sid 195 och Målatorp. Ingen notis om att fadern skulle vara inflyttad därifrån. Heller ingen notering om var eller när fadern var född.

Kan någon kika på sid 198 i AI:18, 1871-1879. Vad är det jag inte förstår??

pertho
0

#36. Ja. det står Vexiö. Det var därför jag hittade dem där. Tiden mellan 1891-08-26 och -09-04, en dryg vecka, var väl själva flytten och tiden det tog att hitta till prästen.

pertho
0

#37. Ingenjör blev man nog inte i Vissefjärda på den tiden. Det var nog en självtagen titel.

pertho
0

#39. Vissefjärda är en stor socken med flera hfl. parallellt. Nicolaus Persson med familj finns i AI:21 sid. 195, Målartorp.

Anna Charlottas mor dör vid hennes födelse 1871 och fadern dör ett par år senare. Därav den konstiga flytten till Cammarbo, som ägdes av Nicolaus Persson och sannolikt ärvdes av dottern som var enda barnet.

Cheyenne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Modern Anna Christina Svensdotter avlider dagen efter Anna Charlottas födelse, dvs den 10/10 1871. Dödsorsak Barnsbörd. (C:6, 1861-1888) Men kolla hennes ålder! Förvånad Vid dotterns födelse anges det att föräldrarna varit gifta 3/4 år.

Cheyenne
0

Tack pertho. Vi fann samma uppgifter. I nästa hfl AI:22, sid 187, 1880-1889, ser man att det står afl. Nicolaus Persson men att han hade varit hemmansägare.

Där ser man också att Anna Charlotta utflyttar 17 år gammal (år 1888) till Karlskrona.

AndersB
0

#38 Nu ser jag. Det finns dubbla födelseböcker också… Inte min dag idag!

Cheyenne
0

#45 Nä, inte riktigt min dag idag heller. Obestämd

Fadern avled den 8/5 1873 i en ålder av 33 år. Dödsorsak Nervfeber. Så Anna Charlotta blev moderslös 1 dag gammal, faderslös 19 månader gammal.

Phryxe
0

Frans Wilh. Rundgren, född 1863, omnämns i Polisunderrättelser 1898 och 1900.

chrissan
0

Vad har han då gjort?

Phryxe
0

Har ännu bara sett i namnregistret som finns på AD Online …

chrissan
0

Nu hittade jag det:

10 maj 1900 Efterlyst:  F Fabriksegaren Franz Wilhelm Rundgren förr boende i Lindås, Vissefjerda f 6/11 1863 vilken blivit genom Kunls Majts utslag dömd för vårdslöshet mot borgenärer till 2 månaders fängelse.

1898 står det att han dömts för detta brott av Södra Möre Hd 12/5 1898.

I nr 33 1898 att han, som tidigare efterlysts, häktats i Sollefteå 16/3 och införpassats till länsfängelset i Kalmar

Kanske inte så konstigt att man inte ville ha sönerna på Lundsberg? Men de fick lida för faderns synder.

chrissan
0

Börjar vi närma oss gränsen för vad man får skriva nu? Men sönerna bråddes på sin far

chrissan
0

Den första efterlysningen. Det finns en del artiklar och böcker på nätet som nämner hans äventyr

Cheyenne
0

chrissan, jag får inte riktigt uppgifterna att stämma överrens med de som finns i Stockholms Rotemansarkiv, dvs att hela familjen kommer till Stockholm och Maria fs från Vissefjärda den 13/8 1898. Den 9/2 1899 utflyttar de till Brännkyrka och redan i juni samma år till Finland. Inte ett ord om att fadern F.W Rundgren skulle vara intagen å fängelse.

Cheyenne
0

Vem är änkan Klara Rebecka Gullberg och varför nämns inte hans hustru och barn?

chrissan
0

Kanske familjen flyttade? Detta var ju på våren 1898, han dömdes sedan och tydligen överklagade han ända upp till Kungs - det tog 2 år, under den tiden satt han inte i fängelse. När han så till slut fick en lagakraftvunnen dom (i Kungl Majt) så rymde han till Finland.

chrissan
0

Ur folk 1890, Vissefjärda:

Gullberg, Gustaf Edvard 1859 Far
Andersdtr., Clara Rebecka 1866 Mor
(Barn), Elsa Rebecka Charlotta 1887 Barn
(Barn), Bertha Carolina Gustafva 1890 Barn

Post 1479546

Andersdtr., Clara Rebecka

f. 1866 i Vissefjärda (Kalmar län, Småland)

h.
Gift kvinna, mor i familjen

Emmabo N:o 1.
Vissefjärda (Kalmar län, Småland)

Födelseort i källan: Wissefjerda

chrissan
0

Hon finns inte kvar i 1900 vad jag kan se. Emigrerat? Dött?

chrissan
0

Änkan Clara Gullberg 32 år, reser 17 maj 1898 från Köpenhamn med s/s Island. Hon ska till Oakland, Californien till sin kusin Pettersson.

chrissan
0

Där bor hon också år 1900, som hembiträde hos familjen Fox (advokat). Clara står som gift och har fött 2 barn varav 2 lever.

chrissan
0

Dottern Elsa R Gullberg (moderns flicknamn Anderson) dör i SAnta Clara, Californien 1 juni 1950, född 18 maj 1887. Det verkar som hon åker dit 1912.

chrissan
0

Detta kan vara Claras död:

Name:

Clara R Lyon
[Clara R Anderson] 

Social Security #:

0

Sex:

FEMALE

Birth Date:

25 Jun 1866

Birthplace:

Other Country

Death Date:

22 Nov 1949

Death Place:

Santa Clara

Mother's Maiden Name:

Nielsen

FATHER'S SURNAME:

Anderson

chrissan
0

1910 har hon gift sig med en yngre man i San Francisco och döttrarna är redan där så 1912 var fel immigrationsdatum:

Andrew Lyon

29

Clara Lyon

45

Elsa Goldberg

22

Bertha Goldberg

19

pertho
0

Morfars far var nog 'bortfiltrerad' i tv-programmet, trots att han är en ana. Det var kamske i hetaste laget.

AndersB
0

Det här sätter ju saken i lite annan dager. Jag tänker på brevet som lästes upp från fadern angående sonen. Familjeförhållanden verkar ju definitivt ha spelat in på hur sonen Nils vidare liv gestaltade sig.

Jag tror inte detta kom fram i forskningen. Möjligen lät Lindström/Rosvall bli att nämna det, men Thomas tror jag inte kunde "spela teater" och inte låtsas om detta om han visste det. Det är ju tungt för en justitieminister med en morfars far dömd till fängelse, efterlyst under alias och på rymmen i Finland.

Vi borde kanske meddela SVT eller någon om att vi skriver om det här? Crister Lindström? Jag tror knappast vi gör något fel när släktforskningen förts i TV på bästa sändningstid. Det är nu allmän forskning. Men självklart finns det någon surkart som vill tysta ner det. Det vore ju bra att det når fram till Thomas så han får avgöra.

Cheyenne
0

Som en liten avstickare till ovanstående diskussion om Bodströms släkt;

Jag måste erkänna att jag är väldigt nyfiken på program 5 med Magnus Härenstam. Från Programtablån:

""Del 5 av 6. Tis 21 apr. Sex kända svenskar söker sina rötter. Magnus Härenstam letar humoristiska förebilder bland alla allvarstyngda tråkmånsar i släktens historia. Och så väntar han med spänning på ett DNA-prov, som ska visa om det är sant att han har adligt påbrå."

Undrar så vem som kan ha bistått med DNA till detta test och på vilket sätt Härenstam skulle vara släkt med adeln. Och ffa, fungerar testet?

AndersB
0

Oj, har helt missat att det finns en diskussion på AF sedan 2002 om Björnjägaren!

Länk

#52 Vilka artiklar och böcker tänker du på? Hittade inte så mycket på Google.

ambi
0

Allt detta skulle ju räcka till flera intressanta program, fast det finns väl en gräns på vad en person vill lämna ut om sina anor till allmänheten.

Borde inte Thomas Bodström få bli varse denna forskning eller kan någon redan ha fortsatt att forska och överlämnat resultatet själv till honom?

Dessutom nämns det ju i AF om möten och beskrivningar om denne man och det är ju sådant man vill höra, när man letar uppgifter om någon ana.

ambi
0

När jag tänker efter, så kan man ju misstänka att de som gör programmet har nog låtit forska fram mycket mer än det som visas. Man har sedan valt ut det, som passar bäst för TV.

#26 "Detta skulle senare få sin förklaring", varför familjen inte fanns med i Folkräkningen 1900, kan ju tyda på att man nog forskat fram mycket mer, som tack för att vederbörande ställer upp på detta.

chrissan
0

Roligt att det blivit sådan diskussion om mina tidiga morgonbidrag medans jag tillbringat dagen på djursjukhuset med min mycket sjuka hund.

Det är ju inte säkert att han rymde med änkan, de kan ha haft ett förhållande eller också inte. Hon försvann ju samtidigt (något tidigare) och reste direkt till Amerika. Hela den biten kan ju vara ryktesspridning helt enkelt. Varför skulle han annars ha återfunnits i Sollefteå om de planerat att rymma till Amerika?

Cheyenne
0

#69 Det var verkligen tråkigt att höra chrissan. Gråter

chrissan
0

Jo, hon opereras väl just nu tror jag. Så det är lite nervöst

leja
0

Håller tummarna för att det går bra!!

Vad ska man ha som signatur tro?

swemah
0

Elsa och Berta Gullberg anländer till Boston den 6 mars 1903 ombord på Saxonia. De ska till modern som betalt resan

chrissan
0

Det har sänts program om Nils Rundgren tidigare i radio:

länk

Phryxe
0

Så här kan det se ut på en blogg nånstans i Sverige efter VTDADÄ …

ambi
0

Om jag inte missminner mig så ska Malin Berghagen delta i morgondagens TV-program. Jag har för mig att jag läste för ett antal år sedan i en tidning, att hon själv skulle eller höll på att släktforska. Om hon nu gjorde det, så kanske hon har en liten hum om anorna eller vill veta mer om någon spännande person, som hon hade svårt att finna uppgifter till.

Anders! Går det att särskilja dessa ämnen med samma rubrik?

AndersE
0

Börja gärna ny sträng för kommande enskilda program!

{#emotions_dlg.surprised}

AndersE
0

Putt!

AndersB
0

#78 Vad sägs om du delar upp denna i två trådar, en för varje program (1 och 2)?

AndersE
0

#79 Får se. Det är lite pyssel…

Flört

AndersB
0

#80 Borde det inte vara för en sajtägare. Du får ta upp det med grabbarna!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.