hy, står de och fryser!
#1 Det ser så ut!
Jag tänker på motsvarande bilder från mer fashionabla badorter. Stiliga herrar med mustacher och monoklar, eleganta damer i baddräkter och hattar. Man anar champagneflaskan strax utanför bildfält.
Och så denna - Badlif i Örkelljunga" - med några pågar i en å?
Visst är det oerhört charmigt!?

Ja, man kan ju undra varför kortet producerades, jag blir ju inte sugen på att bada i Örkeljunga i alla fall! Så står det att ån heter Pinnån…är det där man står som en pinne i vattnet när man badar??
#3 Ja, man undrar…
Nu blev jag faktiskt tvungen att lägga ett bud! 
Idag fick jag hem mitt kort. Bakpå har någon skrivit "Pinnån" och "ängen".
Pågarna ser verkligen ut att frysa. Kallt att stå stilla länge och vänta ut en fotograf…

Brrr…det ser kallt ut. Det brukar vara extra kallt i just åar och vattendrag som det är lite strömt i.
Nej, 20 grader vill jag allt ha i vattnet om jag ska gå i…
Jag ser att du också gillar Cittran med kidnappardörrar (B11). jag har flera gånger sneglat på en sådan när de bjudits ut till försäljning. Coolare gangsterbil får man leta efter.
Tom
Ja, jag har ägt en B11 Sport -51 under några år! Fantastisk bil!
Fast vad har det med badlif i Örkelljunga att göra….?

En B11 sport röd, hade min far när jag var liten. Han ångrar fortfarande att han sålde den. Många kort sitter det i familjens fotoalbum på den bilen.
mvh/gurin
#8, Egentligen inget mer än att du länkade till din framfart på auktionssidan där jag kunde se att du hade köpt en del leksaksbilar och däribland en B11… ;-)
Jätteofftopic men när vi ändå börjat… Vad ska man tänka på när man tittar på en B11? Kan man använda en B11 som bruksbil utan att behöva meka med den stup i kvarten?
Tom
#11 Jag upplever B11 som en sällsynt lämpad bil för den som vill äga gammalt men nästan köra nytt.
Jag tror inte den är särskilt ömtålig. OK, det beror ju på skick, och reservdelar är ju inte lika tillgängliga som på nytt, även om B11 nog är lättare än mycket annat.
Den är lite tungstyrd - framhjulsdriven och inget servo.
Bromsarna har det hänt mycket med… Man får trampa hårt och hålla lite extra avstånd, men inga stora problem.
Komfort - inte som en modern Citroen, men lika bra som annat märke idag. Gott om benutrymme bak även i Sport, fenomenalt i Normale - och vi ska inte tala om Familiale… Men i standard fanns ingen kupéuppvärmning. Svenska bilar hade ibland tillbehör.
Köra - fantastisk! Framhjulsdrift, kuggstångsstyrning, individuell hjulupphängning med torsionsfjädring runt om. Toppfart ca 130 km/h, och att marscha 90-100 ska inte vara något problem. Och du kan hålla god fart på kurvig väg.
Charm - hur mycket som helst! Bara en sån grej som att framrutan är öppningsbar. Var försiktig med framdörrarna - håll väl stängda under färd!
Säkerhet - inga bälten, inga nackstöd - men en fantastiskt stark kaross. Världens första krockprov gjordes med B11!

De lösa tyglarna kanske passade bättre här med tanke på badlif….
Jag åker i morgon. Lovar!
#12, Tack för den informationen! Mycket lärorikt!
Tom