Måste visa!

Zachs - grattis till fint resultat.
Det är ju inte alltid som man kan/vill/får ta ur bilderna ur ett större album. För att inte tala om stora bilder i form av väggtavlor.
Och vill man kopiera dokument på ett arkiv så är det ofta enda lösningen.
Digitalkameran har verkligen revolutionerat möjligheterna till dokumentation. Svärsonen har en Olympus som ger förbluffande bra resultat även som videokamera. Användbart när man skall dokumentera i samband med hantverksdagar.
Ja, mil lilla kamera (Casio Exilim) är också överraskande bra som vidoekamera. Jag kan alltså använda den som kamera, videokamera och bandspelare - och den får plats i fickan!

#6 Härligt - tripp, trapp, trull…. sju barn som nog kommit ganska tätt. Vet du vilka de är?

Pappan heter Adolf Hell född 1880 i Grevbäck och var dräng i Nol Fröstorp.Har fått kortet av hans barnbarn.

#6 - det är sådana kort som sätter fart på fantasin. Och undringarna - hur modern klarade alla barn och hur fadern klarade av att försörja den stora familjen osv. Svårt för oss i nutid att förstå - men kraven på tillvaron var annorlunda. Barnen är ju nästan jämngamla med mina föräldrar (födda 1913 & 1914).

Oj, smart att fotografera gamla foton. Fint resultat också. Jag skulle inte kunnat gissa att det var foto på foto.
Ska testa att ta foto på tavlorna på farfars föräldrar i min mors bardomshem. Dom är för stora att lägga i scannern nämligen.
Jag ska visa resultatet här - och då får ni veta storleken på tavlorna också.