Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettsläktforskning
Läst 1567 ggr
Cheyenne
0

Märkligt erbjudande

Det här var nog det i särklass märkligaste erbjudande jag någonsin fått från Genline. Har de abonnemangen liggandes på en lagerhylla??

"Först till kvarn…

Nu kan du fynda abonnemang till priser som är lägre än någonsin förr! Men skynda dig att beställa, antalet abonnemang är begränsat och först till kvarn gäller.

* Köp ettårsabonnemang på kyrkböckerna i Genlines digitala bildarkiv för endast 1295 kr. Vi har 500 st ettårsabonnemang till salu!

* Köp femårsabonnemang på kyrkböckerna i Genlines digitala bildarkiv för endast 3995 kr. Vi har 100 st femårsabonnemang till salu.

För båda dessa erbjudanden gäller att du kan beställa från och med nu och tills dess att 500 st respektive 100 st abonnemang har sålts."

AndersE
0

Ja, jag har lite svårt att förstå deras marknadsföring.

Olika erbjudanden kommer ju så ofta att de inte får någon effekt längre. Det är som falukorv - det ordinarie priset är bara ett högst tillfälligt höjt pris…

Ingegerd
0

Jag har fått så många erbjudanden från Genline på bara 3-4 månader, att jag nästan uppfattar det som desperation från deras sida. 

Fynda vill jag inte heller kalla det. Arkiv Digital är ju billigare och har bättre läsbarhet.

inte aktuell med fler Genline-abonnemang från min sida inom det närmaste året i alla fall.

Ranrike
0

Femårsabonnemang på Genline!? Förvånad

Hur många skulle mitt under digital-TV-övergången ha nappat på ett erbjudande från Radiotjänst att betala fem års TV-licens i förskott till rabatterat pris - om licensen bara gällde för analog TV? Skrattande

xian
0

Jag tycker det påminner om förbundets hyllrensning. Det är kanske någon föredetting som har börjat på Genline.

Jag har hittills lyckats stå emot alla Genlines fantastiska erbjudanden.

Men som nybliven aktieägare i Arkiv Digital så får man ett tvåårsabonnemang på AD Online för 995 kr. Det är kanske något att fundera över?

AD Online har ännu inget att ebjuda när det gäller Norrland men det är ju inte mina tassemarker.

Något som jag däremot saknar hos AD Online är Gotland. När det gäller Gotland har ju landsarkivet skannat samtliga kyrkoböcker. Inte mormonfilmerna utan originalböckerna!

Nu kommer nog inte landsarkivet att släppa detta material till vare sig Genline eller AD Online. Men jag tycker det är för tokigt att behöva göra samma arbete om igen.

svenne
0

Ja, "fantastiska" erbjudanden från Genline kommer lika tätt som man byter skjorta, det luktar onekligen lite desperation…

Jag har Genlineabonnemang t.o.m våren -09 men jag tror inte att jag förlänger det ytterligare. Har sedan ett halvår tillbaka Arkiv Digital och sedan jag tog det abonnemanget har jag inte öppnat GFF många gånger. Bildkvalitén går ju inte att jämföra på samma dag.  Dessutom har jag "mina trakter" i det som AD redan har fotograferat, så valet är lätt idag!

lisopasi
0

Mitt genline abonnemang går ut om ett år och då ska jag välja AD Online. Tror fler tänker som jag, därför försöker de locka in folk på längre "billiga" erbjudanden

AndersE
0

Kvalitetsmässigt kan ju de gamla filmerna inte mäta sig med de nya. Men vi är ju inte i - och kommer väl inte heller till - det läget att alla har samma material.

Det blir väl en bedömning vilka man vill ha årsabonnemang med och var man vill ha kortare abonnemang.