Ett gammalt Kassaskåp!
Ett gammalt kassaskåp träffade jag på idag. Det var stiligt marmormålat och säkert väldigt gammalt. DEt var väldigt tungt för ägaren had övertagit det från den förre ägaren. Men hur gammalt kan det vara? Är det över hundra år eller bara 60 år? Jag lovade mannen som ägde skåpet att jag skulle fråga er på denna sidan om det är någon som vet. Eller är det någon som har någon uppfattning om hur gammalt det är eller hur man kan göra för att ta reda på åldern på skåpet.

Hej Mimmi! Min spontana tanke då jag såg det var 30-40-tal.
Jag googlade lite och hittade ett från samma tillverkare - sent 40-tal utan bild som var till salu för 1 000:-.
Googlade också på bilder och kassaskåp. Det lilla jag hittade tycker jag stöder min tids-gissning.
Jag kan alltså inte säga något bestämt…

Tack för din gissning, jag tyckte det var rätt fräckt med marmormålningen, även om den var sliten. Så man gjorde sådan målning på 30-40-talet? Skåpet var verkligen väldigt tungt och är nog tungt att förflytta. Undrar om han får sålt det för 1000:- och hur kommer det att hämtas och förflyttas, det är ju inget man tar på två personer precis!