Är det ett understatement att det rör sig om svenska>engelska>svenska eller är det så att vi tipsa våra internationella kontakter i exempelvis Tyskland.
#1 Förstod inte riktigt…
#2 Och jag förstod inte dej riktigt ;-)
"från/till svenska" skriver du. Menar du från svenska till engelska och från engelska till svenska? Fungerar det med andra språk, exempelvis tyska? Det är inte alla mina internationella kontakter som behärskar engelska.

Jädrar man kan få Proveniens på tyska!
#5 Att den till engelska har stora brister kan jag se, men vilken klass den tyska får vill jag inte uttala mig om…
I 1940-talets realskola hade det blivit många röda bockar för en sådan översättning. För att bedöma behripligheten skulle man helst inte ha läst den svenska versionen, men det har jag ju gjort.
Huvuddragen är nog begripliga för en tysk, men en hel del frågetecken skulle det säkert bli. Jag ser att "mellansyskon" heter mellansyskon, både på engelska och tyska.
#7 Jo, så fort den inte känner igen ett ord låter den det svenska vara.

Jag använde en gång en internetöversättare för att kunna hålla ett bröllopstal på franska. Dvs jag höll talet på omväxlande svenska, engelska och franska.
Avslutningsvis utbringade jag en skål / I propose a toast / je proposé un pain grillé!
Det blev rätt kul! :-) (Dessförinnan hade jag lyckats säga att bruden var fet. Som tur är var hon inte det, så det blev ännu roligare utan att jag fattade det…)

jag provade skicka in min egen hemsida o upptäckte att de inte klarar morfars, och översättningen blev rätt gräslig i övrigt :(
#12 Man kan hjälpa "maskinen" genom att föreslå bättre översättningar. Det har jag gjort på något ställe. För musen över en mening så kommer valet upp.

ok
# 11. Att föreslå en "pain grillé" var festligt. Det måste ha väckt både jubel och förundran. Överhuvud, tycks maskinöversättningarna göra sig bäst som underhållning.
#15 Jovisst är bristerna stora. Jag skulle ändå kunna tänka mig att man någon gång hamnar på en sida med t.ex. spansk text som kan innehålla information jag söker. En tafflig Google-översättning kan ju då utgöra precis den hjälp jag behöver.
Då ska ni höra hur ¨våra talsynteser låter i bland
Och jag testade med vårt båtsmansregister. Det blev ganska så komiskt när "maskinen" försökte sig på att översätta de gamla båtsmansnamnen. Den "lyckades" med ungefär en fjärdedel.
Finns det någon inställning där man kan tala om för maskinen att inte översätta egennamn, d.v.s. ord med en inledande versal. Fast i tyskan så börjar ju förstås alla substantiv med stor bokstav.
Jag får nog även i fortsättningen försöka klara mig med den tyska Frau Imgard Altmann-Magnusson försökte lära mig för ungefär fyrtio år sedan. Hon var en mycket bestämd lärarinna. Gud nåde den som dristade sig att prata svenska under hennes lektioner.