Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettproveniens-i-fokus
Läst 1489 ggr
AndersE
0

Lite segt?

Tidvis är det lite segt och långsamt i iFokus-nätverket. Så här säger en av de ansvariga:

"Det är lite problem med prestandan, ibland är det blixtsnabbt och ibland toksegt. Det kan oxo bero lite på vilken server man hamnar på, så vissa sajter kan vara snabba medans andra är långsamma.

Vi jobbar på att förstå vad det är som segar ned."

Ha tålamod!   ;-)

Denna kommentar har tagits bort.
AndersE
0

Någon gång kring midnatt kommer hela iFokus att stängas av för arbete. Håll tummarna för att det ska gå snabbare imorgon…

Pluppis
0

Låter strålande för det är ganska frustrerande mellan varven Foten i munnen

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Ingegerd
0

Ja, nog är det segt! Tre gånger sen Nya i Fokus kom igång har jag misslyckats med att skicka inlägg. De två första försöken avbröts utan att jag själv medverkade till det, det tredje (för någon timme sen) avbröt jag själv efter att det gått 8 minuter sen jag klickat på "Skicka kommentar" och sett att det proceduren startat men sen inte kom framåt med mer än en liten grön ruta i minuten i den lilla avlånga rutan nedtill på skärmen.

Jag hoppas verkligen att teknikerna ska hitta felet och lyckas ordna till kommunikationen igen.

AndersE
0

Mer info från de ansvariga (hämtat från Support iFokus):

"Som ni märker så går iFokus till och från väldigt långsamt. Vi jobbar allt vi kan på att försöka förstå vad det bero på och rätta till det.

Det är alltså inte meningen att nya versionen av iFokus ska vara långsam som vissa verkar tro.

Tills vi får ordning på problemen hoppas jag att ni kan ha överseende och hålla tummarna för att det löser sig snart.

När prestandaproblemen är fixade kan vi åter börja försöka fixa "vanliga" fel som att många har problem med PM/Privata meddelanden t ex."

---

"Flera har problem med PM. Vi är med medvetna om det, men prestandaproblemen är prio 1 att få ordning på. Om man inte kommer åt iFokus alls knappt och man får fel när man skriver, så kommer man ju ändå inte åt PM. Därför måste det lösas först.

Vi har gjort om mycket i PM-biten och så småningom kommer ni märka de stora fördelarna med det. T ex så kan man redan nu bifoga filer med PM (iFokus Plus) och i framtiden kommer man även kunna söka bland PM precis som i forumet. Man kan dessutom få e-postbevakningar på PM. Och det blir säkert ännu mer fördelar så småningom.

Tyvärr är det lite barnsjukdomar. Men så fort prestandaproblemen är lösta ska vi fixa alla problem med inkorgarna också. Håll ut."

ANNIA
0

segheten varierar från gång till gång och olika sidor. Ibland är det nästan omöjligt att komma in här och ibland funkar det hur bra som helst.

Ja, hoppas att dom kommer tillrätta med den här segheten så dom kan börja jobba på att fixa till dom problem som är med bland annat pm-boxarna.

Cheyenne
0

Problemet är nog på den SQL-server som sidan ligger på. Hos mig har det varit konstanta problem. Kan sighten ha blivit för tung med alla uppgraderingar och nya funktioner??

ANNIA
0

#5 anders. jo jag sett det där och jag är glad åt det där att man får notifymail på pm. För som det är idag så måste man logga in för att kolla. Med notify så kan man gå in snabbare om man fått pm för åtminstone jag kollar mailen ganska ofta, men inte alltid jag loggar in om jag bara vill läsa.

Bäst att sluta skriva nu, eftersom dom snart stänger ner hela systemet. Sen vänta och hålla tummarna att segheten är borta sen.

AndersE
0

Tidigare idag låg allt nere, men nu tycker jag det rullar på ganska bra!

(Peppar, peppar - ta i trä!)

svenne
0

Det ser bra ut, bättre och bättre för hver dag.
Man måste nog ge sej till tåls en aning efter ett sånt här stort ingrepp i siten innan allt funkar till 110 %.

AndersE
0

Det verkar som om man kommit tillrätta med serverproblemen nu, vilket innebär att det inte förutses några fler stora nattarbeten.

Bra att veta för nattugglor som saknat iFokus de senaste nätternas vargtimmar…

;-)

Ingegerd
0

Ja, nu gick det snabbt att komma in. Det brukar annars ta längre tid att komma in på Proveniens än på t. ex. Rötter.

Babzan
0

Ja, nu gick det undan. Inte bara att komma in utan även när man är inloggad.