Söker dödsdatum
Hej!
Har haft svårigheter att få fram när endel personer avlidit i min släkt. Kan någon hjälpa mej kolla?
Brita Katarina Jonsdotter
F:1866-09-30
Edsele Västernorrlands län
Johanna Jonsdotter
F:1806-04-03
Gränsbyn Långserud Värmlands län
Magdalena Eliaedotter
F:1850
Edsele (verkar ha dött där i hennes hemby Ramneå) men bodde också i Hamre i Västernorrlands Län, åtminstone medans maken Nils Nilsson levde. Hon dog ung när yngsta dottern var liten.
Mvh Mona
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Det finns en Brita Katarina Nilsson, född Nilsson, som är född 1866-09-30 i Edsele, som dog 1955-07-11, bosatt i Edsele. Kan det vara samma person som du söker, Mona?
Källa: Sv dödbok 1947-2006
Mvh Ingegerd
Hennes far hette Jonas Nilsson, har hört att hon hette Jonsdotter, men det kan ju vara möjligt att namnet Nilsson gick vidare till Jonas barn, hon var också gift med Jan Nilsson min farfarsfar. Hennes make Jan dog 1904-07-23 så hon levde länge efter makens bortgång, och blev gammal.
Tack för hjälpen
Mona
Tack för hjälpen
"Ingen är felfri"
Jag kan kolla när jag kommer hem, om det står "änka 1904-07-23" som civilstånd. I så fall kan vi vara ganska säkra på att det är rätt person. För att såväl förnamn som födelsesocken, födelsedatum och civilståndsdatum skulle vara exakt lika för två personer, det är nog högst osannolikt.
Hej!
Det är säkert rätt person, det tror jag med, bra att du kollar i alla fall 
Tack för hjälpen Ingegerd!
Undrar om någon kan hitta de här också?
Johanna Jonsdotter
F:1806-04-03
Gränsbyn Långserud Värmlands län
Magdalena Eliaedotter
F:1850 D: 1894 (troligen) vad dog hon av?
Edsele (verkar ha dött där i hennes hemby Ramneå) men bodde också i Hamre i Västernorrlands Län, åtminstone medans maken Nils Nilsson levde, han dog: 1891-05-28
(hon dog när yngsta dottern var småbarn)
Mvh Mona
"Ingen är felfri"
Hej igen!
Nu har jag precis tittat i Sv dödbok och funnit att Brita Katarina blev änka 1904-07-23. Hon bodde i byn Ramneå.
Mvh Ingegerd
Kanske är detta den Magdalena du söker:
Ur scb Västernorrland Edsele döde 1894:
Magdalena Nilsson, torpareenka Långsele, död 24 november 1894, 44 år 3(?) månader och 6 dagar. Begr.attest till pastorsämb. i Långsele.
Tack Ingegerd, det verkar vara rätt person du hittat, min farfarsmor Brita. 
Mvh Mona
"Ingen är felfri"
Tack ulle2!
Det verkar vara rätt Magdalena, jag har hört att hon dog ung, med yngsta barnet min farmorsmor bara 3-4 år gammal. Ett tufft liv med många barn, undrar vad hon dog av? hennes make dog av influensa som troligen blev lunginflammation.
Mvh Mona
"Ingen är felfri"