Hallandsforskare
Forskar Du i Halland?. Kanske vi har gemensamma anor.
Var rädda om varandra
signemo, du kan prova att trycka "SÖK" (uppe till vänster) och skriva Halland…
;-)
Min farfars föräldrar bodde i Ysby öster om Laholm i början av förra seklet. Det är väl det enda Halland jag har.
Har en från röinge-halmstad-halland. Men det är inte rakt nedstiganade utan nån av alla släktingar. Fråga mig inte vart just nu för jag sökte på halland i mina dokument och då dök en enda upp. ingeborg maria svensson. Gift med en nils gustav bergman och han kommer från skinnskatteberg. Båda är födda 1897. Så kan jag ju vända och fråga finns det nån från skinnskatteberg hos dig signemo (eller nån annan här) då är chansen väldigt stor att vi är släkt.
#2: Hej Annia!
My name is Paul Bergman. Nils Gustav Bergman var min farfar. Och Ingeborg Maria Svensson var min farmor. Forlat - min svensk ar inte sa bra . . . De emigrade til US i 1921. Din son, Henry, var min far (f 1930 d 2004). Jag bor i Haverhill, Massachusetts. Jag har traffade Holmsjon. Min farfar var fodd dar i 1897.
Skriva back til mig!
Paul
#3: Annia har tyvärr avslutat sitt konto.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Paul Bergman #3 I´m the same that #2. I closed my acount some years ago, then started this.
Intresting that I have more relatives in the US. I don´t understand everything in english but most of it so we can take it in english.
Is it something that you are intrested to know. Or what´s on your mind.
.