Proveniens iFokus

Proveniens

Etiketthembygd
Läst 3711 ggr
lizzkulla1
0

ängelholms bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

i mitt ängelholms aulbum finns det bilder bara ifrån ängelholm med omnejd

i början på 1990-talet fick jag en del bilder av en man som hette börje och liksom jag tog kamran med ut på promenaden

här följer ca. 6 bilder  från lizzkulla1 och ängelholm

grönvalls läder med tornet 1992

rönneå vid grönvalls

hyreshus vid kristian 2 väg?

motiv mot vattengatan porten på frälsningsarmen syns

grönvalls

läder fabrik under rivningen

AndersE
0

lizzkulla, Gamla bilder är alltid kul. Roligt att du fyller ditt fotoalbum. Jag gillar särskilt bilderna från Södra Utmarken. Det finns en hemsida med bl.a. historisk information:

Södra Utmarken

Av dina 4 bilder i #0 ser tre ut att vara Grönvalls. De väcker minnen. Vilket är huset uppe till höger i korsvirke?

lizzkulla1
0

det ingick i rivningen så de måste vara grönvalls

huset är mot strorgatnmen i början du ser tornet t.h . halva knappt framför är skorstenen vad byggnaden användes till vet jag ej om du tittar på bilden nedanför så är de huset t.v.

uruselt att inte komma ihåg sina egna bilder

lizzkulla1

lizzkulla1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bilderna till första textdelen försvann ut i luften men jag har dom försöker att få in de senare

lizzkulla1
0

jag gick in på din hänvisning till södra utmarken eftersom min faster greta jönsson förslagit namnen där på gatorna

hon bodde under sin barndom på långkatekes det gröna huset som legat på nuvarande ängavallen idrottsplatsen

farm 5 och farm 19 på dessa platser bodde också min far.

altenburg som målade tavlan på farm 27 eller långkatekes var nog rätt flitig  vet provinsens något mer om han.

lizzkulla1