Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettamerikaforskning
Läst 328 ggr
Carmarino
2

Allt för Sverige 2021

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Efter 15 månader i träda påbörjas nu inspelningarna av den omåttligt populära tv-serien ”Allt för Sverige” igen. – Det här är nog den mest spännande gruppen vi haft. Det är fantastiskt spännande människor med väldigt spännande familjehistorier, säger programledaren Anders Lundin, 62, om de nya deltagarna. Dessutom firar tv-programmet tioårsjubileum.
[Göstage]
0

Skiljer dom sig så mycket i sammansättning från tidigare gäng, egentligen? (Jag hoppade av att följa serien för ett par år sedan, så jag vet inte hur de senaste grupperna varit.)

Tio amerikaner söker sina svenska rötter i en ny säsongen av ”Allt för Sverige”. Den tionde säsongen av realityprogrammet börjar sändas i januari nästa år. Här är deltagarna.
  • Redigerat 2021-08-04 17:34 av [Göstage]
Carmarino
1

#1: Tror inte det. Förmodligen är det samma som de tidigare säsongerna. Får väl göra som jag brukar - kolla på SVT Play och snabbspola förbi de fåniga "svenskalektionerna" och orättvisa tävlingarna.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
0

Var det sista "Allt för Sverige" som spelades in i år, eller hoppas redaktionen på en reaktion á la "Det sitter i väggarna", där trogna tittare protesterade mot nedläggningsbeslutet? Den officiella anledningen är ett avbrott på grund av pandemin, men producenten antyder att "det stavas pengar"- serien är säkert inte billig att göra.

(Själv har jag inte tittat AfS på senare år, så för min del spelar det ingen roll.)

Snart är det premiär för den tionde säsongen av ”Allt för Sverige”. Men nu kan Aftonbladet avslöja att tittarsuccén seda
  • Redigerat 2021-12-21 13:11 av [Göstage]
Carmarino
0

#3: Tror faktiskt inte det blir samma reaktion som för "Det sitter i väggarna", men jag kan ha fel. Jag tror nog också att det beror på pengarna, och då hjälper det inte hur mycket protester det än blir.