Retroforum
Det har startats ett nytt forum. Följande är klippt från ett mail jag fått:
"Egentligen är vi ju några stycken som föredrar inte så gamla saker, retro, semiantikt, vintage, 1900-tal, 50-, 60-, 70-tal. Forumen ovan heter ju "antik-" så det enda rätta var att skaffa domänen retroforum.se!
Jag är fullkomligt obunden till någon affärsmässig verksamhet, mitt intresse grundar sig i att jag själv hänger på loppis, och gillar skön design.
Likasinnade välkomnas alltså, inget är för simpelt att fråga om, inget är för högfärdigt, fråga eller visa upp sina fynd, eller bara diskutera kring formgivning mm. Kategorierna bestäms av intresset, när det blir mycket i en delfråga lyfts det ut till en egen kategori, i skrivande stund är forumet anpassat efter det egna material jag lagt ut för att bjuda på lite information, men så fort det kommer in annat…
Affärsidkare är välkomna att lägga in sina butiker eller loppisar, kostnadsfritt."

Det verkar vara en kul idé.

Då kommer jag nog snart lägga ut lite saker där, vars stämplar jag inte kan hitta svaret på. Fast hittade ingen direkt kategori så det får bli den allmänna delen. Tack för tipset. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.