Läst i DN

Var är gravstenen? Stod det något om det?

Inte mer än bild texten och det anmärknings värda var föräldrarnas ålder vid döttrarnas födelser. Borde det inte snarare handla om barnbarn ?

Vad ska man ha som signatur tro?

jo så är det nog, barnbarn.eller att det rör sig om fosterbarn.viktigt är att få veta var gravstenen finns.
Jag hittade en tös som föddes 1809-11-07 och hette Catharina Eleonora hennes far hette Christian bild och var artellerist och modern hette Helena Catharina, hon var 22 år. Eleonora föddes i Kristianstads garnisonförsamling.

Svaret kom idag i tidningen, tydligen var det föräldrarnas födelseår som var fel. Sisodär 60 år fel.
Men kul såg det ut.

Närmare bestämt står det att stenen är från Åhus och att Måns föds 1767 inte 1708 och Helene föddes 1776 inte 1714. Så då blir väl frågan varför stenen ser ut som den gör.

I går läste jag något i vår lokaltidning som får mig att spana efter en rullande herrelös bil. Det står nämligen så här: "Två personer greps kl. 11.45 i måndags i en stulen bil sedan de upptäckts på en bensinstation på Jolengatan. Bilen smet från tankningen."
#7 Oj, Stephen King har underlag för en ny bok… ;-)
(Jag brukar dra åt handbromsen för att hindra min bil att göra sammaledes!)

"Herrelös bil" betyder väl att den körs av en kvinna…!!??
#9 :-)