Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettamerikaforskning
Läst 1882 ggr
edithjosefina
0

Ett förnamn - Augusta

Den som letar finner….

Jag har letat efter min morfars kusins grav i Amerika i flera månader men har ej fått något resultat. Men idag påskafton……

Jonas Emil Larsson f 14/6 1884 Ockelbo- d.aug 1980 Tucson,Pima,Arizona. SSN 321 - 18 - 1814

Emigr. till Amerika 1903 - destination  Aurora,Illin.Gift 1911 med Augusta V Bergeson  / V Larsson f.1884 - d.1943. Bostad: Batavia,Kane Co ILL.

Jonas levde de sista åren i Arizona där han sysslade med indianhantverk/affär. Jag har sökt efter hans grav i Arizona och efter hans hustrus grav i Illinois. Noll resultat.

En ledig stund idag och passar på och öppnar 1940c av nyfikenhet. Inget intressant för mig.Söker efter Augusta Larsson / Bergeson. Finner hennes gravplats :West Batavia.Illinois Finner ej Augusta Larsson / Bergeson men hennes föräldrar. Söker efter hennes förnamn AUGUSTA och vips så dyker hennes grav upp. LARSSON .Och längst ned på gravstenen står hennes namn och hennes makes namn :JONAS EMIL. Ett förnamn har gjort en mycket trevlig start på påskhelgen.Glad

Om sidan ej kan öppnas.Graven finns under Illinois, West Batavia.

www.findagrave.com

http://www.findagrave.com/cqi-bin/fg.cgi?page=pv&GRid=16848555&Plpi>4713834#.T3_w9d-azO.e-mail