Anders Petterson
Hej!
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med födelseort och dödsdatum/år/plats på nedanstående man:
Anders Petterson född 24 April 1872 (möjligen i Landskrona-trakten) och död 1925 (förmodligen i Chicago, USA).
Hoppas någon kan hjälpa mig med detta!!!
Vänliga Hälsningar
Anita Karlsson
Hej!
Här nedan kommer barnen till Anders Petterson, om det kan hjälpa i att hitta information om denne Anders:
1. Gustavus Adolphus Petterson född 25 September 1907 i Aberdeen, Washington och död 31 Januari 1992 i Chicago, IL.
2. Alice Beatrice Petterson född 23 Januari 1909 i Aberdeen, Washington och död 25 April 2011 i Forestville, CA.
Jag är inte säker på om Anders Petterson dog i Chicago. Det jag känner till var att han var målare.
Kanske någon kan hitta information om Anders i födelseböckerna för barnen!!
Tacksam för alla ledtrådar!!!
Vänliga Hälsningar
Anita Karlsson

Jag började kika på ovanstående men innan någon hinner lägga ner en massa tid på frågeställningen; Jag upptäckte nyss att samma fråga finns på AF där en del svar har börjar ramla.
Anita! Det är alltid mycket trevligare om man meddelar att man även ställt frågan på annan plats.
Den ende som hade samma födelseår och dödsår är Harold A. Peterson. Han dör i Douglas, Cocksie, Arizona
Ser senare att Anders Peterson och mary Olson är föräldrar till sonen ser inget annat på Family Search.