Ancestry 15 år
Länk till Ancestry jubilerar och firar 15 år.
"Vi firar 15 år av upptäckter med 15 dagars gratis åtkomst till olika samlingar hos Ancestry.
Det är många överraskningar som väntar när vi varje dag avslöjar en ny gratis samling, fram till och med den 15:e oktober när du har fri tillgång till alla 15 samlingarna på en gång. Den bästa överraskningen är de uppgifter du kommer att hitta om människor och platser som har gjort dig till den du är idag."
Idag, den 1 oktober är det fritt att söka i SSDI, dvs den Amerikanska Socialförsäkringens Dödsregister. SSDI är för övrigt fritt året om att söka i både här och här så jag hoppas på något mer spännande än så att få ta del av under Ancestry's jubilumsveckor.

För övrigt är just en sådan här nyhet något som borde ha legat på Rötters förstasida igår fredag den 30:e för alla att bli uppmärksammade på inför jubileumsstarten idag den 1 oktober. Alla får inte nyhetsbrevet från Ancestry…..!

Fick idag ett mail från Genline där de meddelar att mitt abonnemang sedan flera år går ut om tio dagar. Jag har inte varit någon flitig användare av Genline utan det har blivit mest AD och SVAR.
I mailet erbjuds jag att som alternativ till Genline få Ancestrys "Sverige-abonnemang" för 695:- under ett år.
Ni som har Ancestry redan, anser Ni att detta är ett hyfsat erbjudande? Har man nytta av "Sverige-abonnemanget" eller är det bättre att fläska på med det stora paketet? Jag tar i så fall inte det abonnemanget för att komma åt de svenska kyrkböckerna utan enkom för att kunna sondera lite på andra sidan Atlanten i staterna.
Synpunkter?

Det är bättre att ta det stora abonnemanget, med rabbat för medlemmar. Då får du USA och hela världen