Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettsläktforskning
Läst 2364 ggr
AndersE
0

OBS!!! Abonnera på Genline imorgon!

Jag fick precis information om detta!!!

Ett årsabonnemang på Genline kostar normalt 2.690:-, men med anledning av att det är släktforskningens dag imorgon finns det möjlighet att teckna ett årsabonnemang för endast 1.695:-!!!

(Har du redan abonnemang kan du förlänga ditt nuvarande abonnemang med ett år för samma pris.)

Det gäller alltså endast om du tecknar abonnemanget imorgon - lördagen den 18 mars. Du tecknar abonnemanget här.

Så passa gärna på att teckna ett abonnemang och läs artikeln här på Proveniens. Det kommer flera!

AndersE
0

Jag förstår att det stressar med den korta betänketiden. Du är naturligtvis välkommen att ställa frågor om du t.ex. undrar över vad ett abonnemang innebär.

AndersE
0

Genlines erbjudande tenderar att komma så ofta att det känns som falukorv. Att köpa till ordinariepris känns helt omöjligt…

Hur som helst - t.o.m. måndag kan man nu åter prova på ett dygna för bara 9:-. Har du aldrig testat, eller vill kolla upp något så är det ett bra tillfälle.

Länk till Genline.

svenne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu finns ett bra erbjudande om abonnemang för ett år (365 dagar) för 1595:- mot ordinarie 2690:- Jag tyckte det var helt OK så jag förlängde mitt ett år till. Så här skriver Genline i mailet jag fick:

April-erbjudanden - bara fyra dagar kvar!

Du missar väl inte våra April-erbjudanden? Sista dagen att beställa är på måndag den 23 april, 2007. Beställ nu och släktforska med Genline till ett lägre pris!

* 24 timmars abonnemang på de svenska kyrkböckerna för endast 9 kr! Ordinarie pris 75 kr. Observera att du endast kan betala detta abonnemang med kort och att abonnemanget startar så snart din betalning inkommit till Genline.

* Ett års abonnemang på de svenska kyrkböckerna för endast 1 595 kr! Ordinarie pris 1 795 kr eller 2 690 kr beroende på om du är medlem i en släktforskarförening eller ej. 

Dessa specialerbjudanden beställer du på Genlines hemsida, http://www.genline.se

#2 Man kan undra hur många abonnemang till ordinarie pris dom säljer med tanke på alla dessa extraerbjudanden. Det ordinarie årspriset måste vara på tok för högt eftersom man nästan kan halvera avgiften gång på gång och även rimligtvis gå med vinst….Fundersam

AndersE
0

Jag hörde någon gång att typ 90% av falukorv såldes till extrapris, så man ifrågasatte om man verkligen fick kalla det som i realiteten var extrapris för ordinariepris.

Det är nog samma med Genline…

svenne
0

Nja, inte 90 %, det är nog fel, kanske 40%. Men det skiftar väl från affär till affär en del.

AndersE
0

#5 Jo, det blir väl snabbt en vandringssägen av sådant…  :-)

svenne
0

Hursomhelst tycker jag att 1595:- för ett års Genline är helt OK!

AndersE
0

#7 Absolut!

zachs
0

Vad skiljer Svar och Genline? Finns allt på Genline även på Svar? Är Svar ett alternativ?

Mark
0

Är man medlem i DIS och använder Disgen8 kostar ett års ab bara 1395:-

Hirit
0

Jag Har abonnemang både på Genline och SVAR.På SVAR ingår även en hel del annat t.ex. folräkningen 1860,1880 och 1900+1890.  Det kanske verkar lite onödigt, men för min egen del har jag nytta av båda. På SVAR når man inskannade kyrkoarkiv om man trycker på Snabblänkar skannat material och sedan kyrkoarkiv. De har skannat in rätt så mycket,hur mycket går att kolla under respektive arkiv. De visar bilderna i DjVu format.

Men jag tycker att Genline är behändigare att ha att göra med,men där är det inte säkert att alla kyrkoarkiv är skannade fullt - t.ex. så går Jämtlands bara till år 1890(A1:13) ca(sedan är det väl Scb som gäller och de är lite bökigare att leta sig igeom, tycker jag.) och jag vet att det finns A1:14 som går till 1899. Den volymen har SVAR skannat in. Har man inte behov av annat än just kyrkoarkiven så går det lika bra med Genlines inscannade kyrkoarkiv,de är ju desamma  som de SVAR skannar in.Gladfast behändigare tycker jag,men det är väl hur man vänjer isg.

http://www.svar.ra.se/

Mark,jag har funderat lite på att köpa  Disgen 8,(är redan medlem) man får ju ett väldigt bra pris på abonnemanget.,tack för tipset.

AndersE
0

#11 Jga har också tyckt att scb-materialet varit bökigt att hitta i, men nu har det kommit många bra register. Finns på genline hemsida.

svenne
0

Genlines SCB-register var lite kryptiska innan man väl kom på upplägget men sedan går det hur bra som helst, tycker jag.

zachs
0

Kan man läsa domböcker på Svar? Det skulle ju vara guld att kunna sitta hemma vid datorn och läsa i lugn och ro.

AndersE
0

Nej, de verkar bara finnas på kort…