Proveniens iFokus

Proveniens

Etikett: amerikaforskning
Läst 1578 ggr
Yred3
0

Amerika emigranter som kanske stannade i Danmark

Hur ska jag gå till väga för att kontrollera om min släkting stannade i Danmark, August Wilhelm Sjöholm som den 8 mars utflyttade från Gråmanstorp församling för att resa till Nord Amerika

AndersE
0

Lite mer uppgifter om honom? Födelse t.ex.?

Året han emigrerade?

Yred3
0

Han föddes i Lund 18800301, blev bagare, gifte sig och blev änkling 1876. Har frågat om honom flera ggr på denna sida tidigare. Han emigrerade 1880, troligen. Han flyttade från Gråmanstorp 8 mars 1880. Jag har sökt honom mer 10 år. Läste någonstans att det skulle ta en månad att komma till Amerika på den tiden, men i TV häromdagen sa de att det tog 10 dagar. Det fanns en Wilhelm Sjöholm som har dött i Danmark, men var vet jag inte.

Fram till 23 augusti kan man söka själv på passagerarlistorna och övriga sidor på Family Search.

Hoppas att du kan hjälpa mig. Har snart lusläst alla sidor på listan nr 423, har kvar sidorna 929-1055.

EvaMorfi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Han är född 1880 blev änkling 1876 och utvandrade 1880 ?????? Han måste vara född tidigare.

Yred3
0

Oh, vad bra att du uppmärksammade det, Tack 18480301 var han född i Lunds stadsförsamling.