Söker några personer
Har hittat min farfars och farmors släktforskning, de har verkligen varit duktiga! Att jag hade en så bra låda i min källare det visste jag inte.
Jag hoppas att ni kan hjälpa mig att hitta de som saknas.
Jag börjar med min farfars farfars mormor:
Anna Fajersdotter, f 1784 i Wittskövle, hennes föräldrar finns inte med.
Farfars farmors farmor:
Karna Månsdotter, f. 1775 i Stoby, d 1839 i Läreda, Stoby, hennes föräldrar finns inte heller med.
Farfars mormors fars föräldrar:
Per Bladh, f 1783 i Härlunda och Elin Månsdotter, f 1781. Deras föräldrar finns inte med.
Kanske ni kan hitta mer info, tex dödsår, många saknas.
Skynda långsamt så går det fortare.
Ett tips kan vara att inte ha så många efterlysningar i samma inlägg. Det blir lätt ett antal olika diskussioner som blir svåra att hålla isär.

Okej om vi börjar med den första personen, Anna Fajersdotter, f 1784 i Wittskövle.

Det verkar som om du vill att någon annan ska släktforska åt dig! Om du är intresserad av släktforskning är det väl lämpligt att du lär dig att släktforska och börjar forska själv. Du verkar ju ha ett bra grundmaterial. Det är en mycket intressant sysselsättning och det är inte så svårt. Dessutom är det alltid lämpligt att börja forska då man är ung och inte vänta tills man är pensionär, ett misstag många gör. Då man är ung har man ju chansen att intervjua levande släktingar. Det är där man bör börja. Ta reda på altt de vet och anteckna eller spela in. Identifiera gamla foton, etc, etc. Arkivforskningen är det inte lika bråttom med, arkiven finns kvar!

Trodde man hjälpte varandra här.. Jag har sökt i dom arkiv på nätet som är gratis men hittar inget. Jag har inte råd att betala dyra abonnemang på flera ställen för att hitta.
#4 Jag tror du missuppfattat denna sajt om du tror att det är ett ställe där man får gratis det som går att betala för.
Här får man hjälp och man kan diskutera med likasinnade, men normalt består hjälpen i tips om var man hittar den sökta informationen.
Att klaga på att man inte får tillräckligt med hjälp är dessutom sällan ett sätt att få mer hjälp, snarare tvärtom.

I princip är all släktforskning gratis! Det är bara om man vill sitta hemma vid den egna datorn som det kostar pengar. På arkiv och bibliotek är det alltid gratis att släktforska.

På Ljunbyheds bibliotek har man Arkiv Digital på åtminstone en dator. Så det är bara att rida dit och sätta igång!