göteborgsflytt
söker en Carl Edvard Fagerberg som flyttade till göteborg 1876 ska också ha dött där,men jag kan inte hitta församlingen.Han är född 1851-09-27 i myresjö

Kan det vara denne Fagerberg månntro?
Sveriges befolkning 1880:
Post 1880-14-209-222
Fagerberg, C. E.
Vedhandlare
f. 1851
Gift man, far i familjen
Tomt nr: 19-20
Göteborgs Kristine — stad rote 10 (Göteborgs och Bohus län, Västergötland)

Från Folkräkningen 1880
Namn:
C. E. Fagerberg
Hemförsamling:
Göteborg Stadens rote 10
Hemort:
Tomt nr: 19-20
Kontrakt:
Göteborg
Län:
Göteborg- och Bohus
Födelseår:
1851
Yrke:
Vedhandlare
Civilstånd:
Gift (G)
Kön:
Man
Famstkod:
Far/man (F)
Familj nr:
1
Anmärkning:
SCB-underlag saknas. Källa: Mantalslängd
Sida:
9
Rad:
1

Jag kan inte hitta honom i personalförteckningarna men tionde roten nr 19-20 i Kristine förs. låg i alla fall på adressen Klädpressaregatan no 3.

oj,här händer det saker .tack så hemst mycket för hjälpen
har tyvärr bara tillgång till ad och där kan jag inte hitta honom

Jag hittade honom heller inte först, antagligen beroende på att det tydligen var någon gränsdragning som ändrades mellan Kristine och Domkyrkoförsamlingen vid den där tiden, eller någon slags överföring av vissa rotar.
I AD finns ovanstående bild i Göteborgs domkyrkoförsamling AI:a 15, sid. 360 och dödboken Göteborgs domkyrko F:8 bild 118. Dog av lungsot.
nu hittar jag honom både i personalförteckningen och dödsboken,men han står i folkräkningen ovan som man /far hans fru hittar jag men inga barn står far bara som en beteckning eller var han far på riktigt?kan de ha arbetat i en församling och bott i en annan?

Det ser ut som att han och hustrun inte hade några barn. Han kallades nog för "far" i folkräkningen ändå. Far i huset, du vet….
misstänkte att det var så,jag tittade i födelseboken och hittade inga barn heller