Annons:
Etikettersilverguld
Läst 9443 ggr
alynutzaalyy
12/5/10, 12:35 PM

behöver hjälp men en gammal ring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej jag har en ring som jag är osäker om den verkligen är så gammal som jag tror! den har två stämplar vilket  går inte att läsa dessutom står det B1 på ringen fast inte inuti en stämpel. man ser att den är handgjord vilket jag tror inte att man gör nu längre! jag lägger ut en bild,

Annons:
Gnidde
12/5/10, 1:35 PM
#1

Skrubba ren ringens stämplar och tag en ny bild med bättre skärpa så kanska man ser var den är gjord.

Hälsningar Gnidde.

alynutzaalyy
12/5/10, 1:59 PM
#2

JAG HAR FÖRSOKT MEN DET GÅR INTE ELLER SÅ VET JAG INTE HUR MAN GÖR,OM JAG KAN FÅ NÅGRA RÅD HUR MAN GÖR KANSKE FIXAR JAG DET!

Gnidde
12/5/10, 2:24 PM
#3

Tillverkad 1832 om man skall tro stämpeln B4. KAn du undersöka med lupp och se om den första stämpeln är en kattfot och den tredje är någon form av vapen Ex St:erikshuvud. Vad kan du få fram i den fyrkantiga stämpeln. Ett annat förslag är att gå till en guldsmed och fråga om han kan hjälpa dig. Foten i munnen

Hälsningar Gnidde.

alynutzaalyy
12/5/10, 2:29 PM
#4

JAG HA JUST FÖRSOKT MED BAKPULVER OCH ISTÄLLET FÖR B1 BLEV C1:)) MEN RESTEN KAN JAG INTE SE DET SER LITE SOM EN I V ELLER I M MEN JAG ÄR INTE SÄKER

AndersE
12/5/10, 4:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag försökte få ut mer info ur bilden, men det gav inte så mycket. Bättre bild behövs nog…

alynutzaalyy
12/5/10, 11:18 PM
#6

JAG HAR TÄNKT ATT VÄRDERA DEN,VET NÅGON VART KAN JAG GÅ..I STOCKHOLM   ????MEN INTE NÅGON BUTIK EFTERSOM DET GÅR INTE ATT LÄSA STÄMPLARNA MED LUPP,BEHÖVS SPECIEL UTRUSTNING!

Annons:
EvaMorfi
12/6/10, 7:24 AM
#7

Försök kontakta Nordiska museet för att fråga om stämpeln.

Upp till toppen
Annons: