Gods o Gårdar
Stämmer det att de är ute och fotograferar för en ny Gods o Gårdar. En kusin till min man nämnde det. Men hon kan ha missuppfattat
Var rädda om varandra
Låter kul, men jag har inte hört något om det.
Gods och Gårdar för Jönköpings län fotograferades i mitten av 1990-talet. Fyra delar utgavs, uppdelade kommunvis, 2-4 kommuner i varje. Jag har första delen som trycktes 1994
I Kronobergs län har de också gjort en ny fotografering de senaste åren, jag vet inte om de finns att köpa än.
#2 Det finns en rätt ny från Blekinge också tror jag.
I Västmanland fotograferades det och intervjuades det om alla gårdar för två år sedan, tror jag. Men jag tror inte boken kommit i tryck än. Denna gång ingick visst också villor o dyl i tätorterna.

Har heller inte hört något om detta trots att jag försöker hålla mej à jour med sådana saker på den lokala nivån.
Gods och Gårdar ? Är det tidsskriften ni menar ? Eller finns det böcker, typ årsböcker från olika län ?
Tack för det AndersE. Hittade faktiskt ett tänkbart ex på Bokbörsen. Ska först gå och kolla på biblioteket.

Hej .
Jag vet att dom håller på med en ny i Halland.
Mvh
Norre72
Norre72.
Oj gör de. För jag bor i Halland. Skickar de ut information innan de har för avsikt att besöka och ta kort eller få information. Vet DU om man måste godkänna m.m.m.m
Skulle vara kul att veta mer.
Vilket företag är det förresten som håller på med det nu?
Mvh
Signemo
Var rädda om varandra

Det är Studieförbundet Vuxenskolan som håller i det .
Projektet heter 2hektar Halland .
Jag har fått ett brev från dom och väntar på ett besök .
Bor i Breared socken , Halmstad kommun .
Mvh
Norre72