ny syster
för en tid sedan 2007-2008 berättade jag att jag hittat en syster genom släktforskningen. monica är namnet på hon.
monica har varit här nere och hälsat på sina syster stora-lillasyster men nu hat vi varit i väster haninge hos mellansystern,
det känns ju väldigt konstigt att sitta och prata 3 halvsyster vi har samma mamma.,
hade hon velat att vi skulle bli bekanta???? frågorna är många svaren få.
men nu får vi inte tänka tillbaka utan framåt på systerskapet.-------------
släktforskning kan ge resultat fast detta hade jag aldrig kunnat tänkt mej.
bilder från vår träff i veckan som gick.

Ni är ganska lika till utseendet alla tre, det syns att Ni är släkt.
Roligt att Ni har fått en så fin kontakt med varandra.
tack ja, monicas kompisar sa näsorna mest lik gyllströmmarna är irene en av bild av mormor när båda var unga. egenskaperna är mest lika på dom två.. jag kom ju på sladden och fick en del av min fars släkt
vi var vid djurgårdsgrind huset där ivar-lo bodde m. sina föräldrar men dom fick lämna de p.g.av konkurs, huset finns omtalat i några böcker av han. här blev jag lessen att de förfaller så hemskt. har varit mycket i karin-pelles stuga när pappa hade sem. så vi kunde åka dit och han plocka potatis ihop med moster karin. huset tillhörde ekeby gods-gård.

Grattis! Visst är det roligt att finna flera nya släktingar. Er mamma hade säkert blivit glad för att ni tre systrar hittat varandra.
tack för dom värmande orden. vi känner också så att vi tar vara på vår mamma även om hon en gång var tvungen att adoptera bort ett nyfött barn. men min syster fick de mycket bättre än vad just då kunde ge henne. så har ju många mammor gjort med alla dom adoptivbarnaen som finns i sverige.

Det är spännande att upptäcka syskon. Själv fick jag kontakt med mina två halvbröder 1995. Det var en av dem som ringde och ordnade ett möte. Sedan dess umgås vi och har jättetrevligt tillsammans allihop, stora som små.
6 sep.2010 i väster haninge hos monica mellansyster
Lizzkulla, din syster Monica ser så väldigt bekant ut för mig. Men jag kan inte komma på var jag skulle kunna ha sett henne. Är hon möjligen intresserad av släktforskning, så att jag kan ha sett henne på t. ex. GF (Genealogiska Föreningen)?
hon har jobbat på apotek inne i stockholm men bor som sagt i väster hanin ge släktforskning nej.
till ingegerd. min syster monicas adoptivföräldrar hette inez-erik ribbernäs säger de dej något?