Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettproveniens-i-fokus
Läst 3018 ggr
AndersE
0

Medlemmar och aktivitet

Till sajten Proveniens finns en medlemslista. Den består av en lång rad signaturer med det gemensamt att de representerar personer som registrerat ett medlemskap på iFokus samt valt Proveniens som "sin sajt", eller en av "sina sajter".

När jag skriver detta finns det 947 signaturer listade som medlemmar på Proveniens. Man kan fundera på talet:

• En del är "dubbletter". Någon har registrerat sig, återvänt och glömt och istället registrerat sig igen.
  • En del har registrerat sig, kikat in men aldrig återvänt.
  • Några är "troll". Den sortens människor som tycker det är kul att förstöra, ibland med flera olika signaturer. De blir snabbt avstängda men finns kvar i listan.
  • Många tror jag är ganska flitiga besökare som läser här men sällan eller aldrig skriver något.

Så finns det naturligtvis en liten skara aktiva medlemmar som besöker sajten nästan dagligen och som ofta ställer frågor eller ger svar.

Jag tror ni har er egen bild av hur många aktiva medlemmar det finns. Vad tror ni?

I "statistiksträngen" listas varje vecka de 20 mest aktiva skribenterna. Nu får ni gissa!

Hur många olika skribenter har någon gång funnits med på Proveniens veckolista över "mest aktiva medlemmar" sedan årets början?