Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettproveniens-i-fokus
Läst 753 ggr
AndersE
0

Strul i Fokus

Som ni säkert märkt var det svårt att komma in på Proveniens igår. Det finns tydligen risk för att det kommer att vara så tidvis även idag.

Arbete pågår…

Tord
0

Noterade problemet igår. Men idag kom jag in. Dock kunde jag ej skriva denna kommentar i Firefox. Var tvungen att växla över til IE som jag normalt ej nyttjar. Var emellertid inget större problem eftersom jag uppdaterat "Eldräven" till en nyare version och installerat en add-on för snabbväxling till IE. Dock måste ny inloggning till iFokus göras då man växlat till IE. Men det är ju inte hela världen. Hoppas möjligheten att använda Firefox för iFokus ej tas bort.

AndersE
0

#1 Tack, jag vidarebefordrar och återkommer om jag får veta något.

AndersE
0

#1 Enligt "de som kan" ska det gå bra med Firefox. Prova igen?

Tord
0

"Fungerer ikke" i Firefox.

AndersE
0

Tidigare tror jag det varit så att man inte får någon "markör" i skrivrutan med Firefox, men att det ändå går att skriva…

mosterMimmi
0

Jag har firefox och jag skriver så att fingrarna blir röda här och det funkar ju……

AndersE
0

Jo, så här skriver en av iFokus datorkunniga:

"Jag använder som sagt också Firefox hela tiden och det fungerar.

Får han något fel eller vad händer?

Om bara ämnet kommer med är det säkerligen hans säkerhetsinställningar antingen i Firefox eller antivirusprogram som ställer till det. Måste tillåta Scripting Across Frames"

Hur går det Tord?

Tord
0

I Firefox går det inte alls. Jag får ingen "markör" i skrivrutan och det går ej heller att skriva. Uppdaterade Firefox till en nyare version men det hjälpte ej. Lade in en add-on från Firefox som gör att man kan öppna en applikation i IE utan att gå över till IE-världen helt och hållet, kallas på Firefox-språk "IE Tab". Mycket användbart för dylika problem. Anders Berg (Zzz) gav tipset i Anbytarforum. Så tills vidare använder jag en "IE Tab" då jag skall skriva i Proveniens. Men mitt problem uppstod då det blev "Strul i Fokus". ("Strul", vilket hemskt ord.) Innan dess fungerade det utmärkt med Firefox.

Alsterolle
0

Detta skriver jag i Firefox - markören dyker upp när jag klickar på någon av formatteringsikonerna. Använder version 1.5.09. Jag har även installerat IE-tab utifall att.

Tord
0

Jag skriver fortfarande i Proveniens med hjälp av min IE Tab. Min Firefox-version heter 2.0.0.1. Den har några fler finesser än den gamla jag hade. Då det blev "Strul i Fokus" hade jag fortfarande den äldre versionen av Firefox. Det var då Proveniens slutade att fungera för mig.

Solveig
0

Det kommer ingen markör, men det går bra att skriva i firefox

AndersE
0

#11 Jo, så har det "alltid" varit, men jag tolkar Tord som att det inte går att skriva.