Proveniens iFokus

Proveniens

Etiketterböckerlästips
Läst 3974 ggr
guan
0

Ny tidning

Jag vill tipsa om en ny tidning som kommer ut i februari eller mars. Följ länken (jo, det ska faktiskt vara ett frågetecken med!):

http://lrfmedia.se/?Minnenasjournal

Phryxe
0

Jaha, då får veckotidningarna lite nytta av sitt gamla arkivmaterial.

guan
0

Om det vore så väl! Jag är rädd för att veckotidningarna inte har sina gamla arkivbilder kvar! Möjligen har dagstidningar det. Men jag sökte ett foto som var infört i Aftonbladet i slutet av 30-talet och den var utgallrad för decennier sedan. Visst är det hemskt?

chrissan
0

Ja, det var hemskt! Tidningarnas bildarkiv innehöll ju en skatt, dessutom indexerad och möjlig att hitta i.

AndersE
0

Jag sökte bilder som fanns med i ett reportage i Sydsvenskan 1950. De hade inget kvar, men däremot fanns det en del på en bildbyrå som övertagit en del av deras arkiv. Så bildbyråer kan man söka på.

Exempel

guan
0

Jag vet att just IBL har ett historiskt arkiv som inte är sökbart på internet, jag tror knappt de har katalogiserat det ordentligt än. Men man kan kanske åka dit (Ljungby i Skåne) och leta själv.

AndersE
0

#5 Ljungbyhed…

Jerlerup
0

Har skapat en ny tråd, NST, som kan vara av intresse för denna debatten!

guan
0

Ja, nu har ju tidningen ( se första meddelandet i tråden) kommit i tryck (i butik nästa vecka) och Anders himself dlat med en berättelse…

Yred3
0

Vilken bra idé att ha på äldrbeoenden. För många gamla betyder igenkännande ALLT. Men där finns ju inte ens en dagstidning.

Sannes
0

Jag har försökt att hitta Minnenas journal i tidningshyllan i diverse olika affärer, men inte lyckats.
Det kanske bara är i mina trakter som den inte finns. Det hade varit intressant och se om det är något som kunde passa mig.

Andersdotter
0

Den har nog inte kommit ut än gissar jag eftersom jag gjorde en prenumeration på Tidningen och ännu inte fått någon Flört

Babzan
0

Visst har den kommit ut. Jag köpte den för drygt en vecka sedan.

Cheyenne
0

Första numret ska tydligen ha kommit ut den 16 mars.

Sannes
0

Idag gick jag in i samma affär som jag var i förra veckan och nu minsann så fanns tidningen i hyllan, den syntes väldigt tydligt.
Jag har som hastigast bläddrar igen tidningen och det känns som detta är något som jag tycker om.
Skall bli spännande att läsa hela tidningen i lugn och ro.

Andersdotter
0

Först i dag fick jag min tidning, som verkar mycket bra. Har än bara tittat som hastigast. Men nästan omedelbart hittar jag ett trevligt referat från vår kände Forumvärd Anders, hämtat från boken I Skuggan av ett slott. I artikel om spanska sjukan. Kul Anders Glad

leja
0

Har även jag köpt den. Den var riktigt kul och är väl läst.

Vad ska man ha som signatur tro?