Proveniens iFokus

Proveniens

Etikett: livsöden
Läst 2579 ggr
svenake
0

Svenskar i Hartford 1910

Vet inte om man får kopiera ett foto här, men denna länk får man klistra in.  Hågot att fundera över.

Länk

Cheyenne
0

Trevlig bild och kul att se men jag vet inte om det finns så mycket att fundera på!? Svenska immigranter som i Hartford, Connecticut lär sig engelska.

Fotot anges vara från 1910-1911. Kanske går det att få reda på mer.

svenake
0

Gasledningarna till belysningen finns kvar i taket, men el-belysning är installerad.  Såg det ut så i Sverige också, tro?  Har aldrig sett sådant på "skolmuseer"

Phryxe
0

Fann "Police record of Arthur Akeson, Hartford" (med foto) från 1925. Åkesson var då 20 år. Synd att det inte bilden var i lite bättre kvalitet.

Huh, vad irriterande segt iFokus är nu Skrikandes

svenake
0

iFokus verkar bli oerhört segt ju senare på natten man kollar, men jag vill inte klaga,  då ser ju folk att jag kollat klockan 3 eller 4 på nattenGlad

kan man se police records??

Phryxe
0

#4 Nja, det fanns ett skannat registreringskort på nämnde Arthur Åkesson. Jag sökte bl.a. på Sweden, Swede och Swedish.

Fann också ett porträtt av en svensk eller dansk konstnär, Otto Edward Thulin i Hartford.

[stormalen]
0

Tack för länken, den här kände jag inte till. Jag tittade genast igenom ett antal foton från West Hartford och kände i varje fall igen ett kort, Rose garden, Elizabeth Park i West Hartford. Den trädgården har jag sett tidigare.

Vid en snabbtitt på min mormors halvsysters kort hittade jag samma trädgård. Nu vet jag exakt var korten är tagna. Den här sajten måste jag titta lite mer på.  Förhoppningsvis ser jag mer som jag känner igen.

/Anneli