Proveniens länkar
Har du möjligen missat vår länksamling? Under "proveniensbilden" finns en menyrad där du kan klicka på "LÄNKAR".
Tycker du det saknas något där får du gärna höra av dig så lägger vi gärna till fler länkar.
De populäraste länkarna (flest klick) är:
- Swedac - söksida för silverstämplar (4244)
- Svenska silverstämplar (1591)
- Silverstämplar från hela världen (1301)
- Blekinge och Småland - forum (727)
- Precis en sån - prat om antikt, konst & design (410)
- Brittiska silverstämplar (395)
- Nobel Antik - dansk sida, bl.a silverstämplar (390)
- Svenska släktforskarlänkar (344)
- Om soldatnamn (325)
- Arkivalieronline - gratis forskning! (306)
- Svenska antiknätet (305)
- Släktportalen - länkar inom släktforskning (283)
- Sweden Genealogy Forum - ställ frågor (266)
- Min Släkt - svenskt program (256)
- Gamla filmer i SVT arkiv (254)
- Linköpings universitet - databaser, bla fångrullar (218)
- Krigsarkivets soldatregister (212)
- Great Family - gratis program (211)
- Cecilia - sida med 2700 släktingar (210)
#1 Klart!
Länksamlingen börjar bli rätt omfattande. En stor förtjänst har cheyenne som för en tid sedan städade upp där och samtidigt lade till många nya länkar.
Det vanligaste problemet med länksamlingar är väl att länkar blir inaktuella eller försvinner. Jag hoppas ni säger till om ni hittar sådant.
Jag tycker länksamlingen har blivit bra och värdefull. Jag använder den själv ofta, faktiskt oftare än den jag själv har i mina "favoriter".

Jag stötte faktiskt själv på en "död länk" för ett par dagar sedan på Proveniens' länksida trots att det inte var så länge sedan jag gick igenom länksamlingen och städade och uppdaterade. Hann inte fixa det just då (maten stod på bordet) och sen glömde jag av det. Nu minns jag inte vilken länk det var och det visar hur lätt det är att länkar hänger kvar trots att de är inaktuella.
#4 Idag såg jag att Ostkanten (Blekinge och Småland - forum (727)) flyttats så den har jag rättat till.
Visst minns jag Scion (på Amiga) Ett av många program jag testat. Minst 15 år sedan, därför undrar jag om det kan "merga"??

#6 Ja. Kanske läge för en egen tråd om ScionPC!?