Att man nuförtiden kan twittra har jag hört talas om, men inte riktigt begripit. Nu har jag börjat lite själv…
http://twitter.com/Ellerstrand
Är det någon annan som twittrar? Eller finns det någon twittrare som man bör följa om man är historiskt eller personforsknings-intresserad?

Jag har inte riktigt förstått skillnaden på detta och Facebook. Mina studenter Twittrar sig igenom föreläsningarna på sina ipods. (Men betala 50 kr för kopior utlöser ramaskri som jag just nu handskas med på skattebetalarnas pengar)
#1 Twitter är väl lite snabbare, mer avskalat. Hittar man någon som ger intressant information så kunde det vara värdefullt.
Av typen att cheyenne "serverade" sina länktips på Twitter?

Fast måste man inte hänga med hela tiden? Det är så svårt att hitta i efterhand på dessa sociala communities

#1 Jag som är så BC stundtals; Vad menar du med "Mina studenter Twittrar sig igenom föreläsningarna på sina ipods. (Men betala 50 kr för kopior utlöser ramaskri som jag just nu handskas med på skattebetalarnas pengar)"
Vad för kopior?
/ En dum en 

Utskrifter eller fotokopior på vetenskapliga artiklar till sina projektarbeten. Kopior av föreläsningsunderlag/anteckningar pga att de inte varit närvarande på undervisningen.
Tog tre timmars utredande av två högbetalda tjänstemän.

Twittrar inte själv, men det är väl som en blogg fast med färre tecken.
Man brukar väl också tagga inläggen (ex #genealogi) för att visa vilket ämne det rör så man kan söka fram dem med nån söktjänst för Twitter, som Collecta eller Topsy.
Släktdata twittrar.