Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettamerikaforskning
Läst 7154 ggr
Cavinka
0

USA-adresser

Jag tror mej ha spårat en släkting i USA. Jag är i nuläget inte 100 % säker men jag skulle vilja ta kontakt med personen ifråga för att klarlägga vårt eventuella släktskap.

Jag har namnet ochpersonen är bosatt i Colorado Springs. Hur hittar jag en adress? Jag försökte med White Pages men där skulle man tydligen betala. Finns det tillgång till emailadresser till personer i USA?

Richswe
0

Jag har vid ett tillfälle använt en sökmotor som heter ZabaSearch.

Du kan ju testa den och kanske få en adress.

ZabaSearch

Kan underlätta om du vet personens födelseår.

Cavinka
0

Tack, jag skall försöka med den länken

svenne
0

Jag har en släkting som bor i Colorado Springs. Hittar du ingenting kan jag maila till honom och be att han försöker ta reda på mail och adress till den du söker.

Cavinka
0

Svenne vad du är snäll!

Naturligtvis skulle jag bli jätteglad om jag kunde hitta en mailadress. Han heter Chester R. Thoren Jr. och bor på 2320 Lisa Dr. Colorado Springs, CO80915.

Jag hittade adressen på länken som Richswe gav mej.

svenne
0

Jag gör det så snart som möjligt.
Återkommer med besked.

svenne
0

Nu har jag fått mail från min släkting i Colorado springs och han skriver så här:

"

Hi, Peter.

I talked to Susan Thoren, who I guess is Chester's wife?

She was puzzled about this, since she says that Chester

doesn't know anyone in Sweden, and has no idea who would

be sending email to him.

But she said his email address is xxxxx

Cavinka
0

Tack Svenne! Jag är inte förvånad över att han inte känner någon i Sverige men jag skickar ett mail och förklarar vad det handlar om så får vi se om det är rätt Chester.

svenne
0

Jag tog bort e-mailadressen i #6 på grund av spamrisk m.m. för mottagaren. Cavinka, jag hoppas att du har noterat den annars får du tjoa till så får du den via PM.

Cavinka
0

Jag hann före du tog bort den och har redan skickat mailet. Jag är mycket spänd på om och vad svarar.

svenne
0

Du får berätta hur det gick!

Cavinka
0

Visst skall jag svara. Jag är väldigt spänd på att få veta om det är rätt person.

Cavinka
0

Jag har inte fått någon kontakt med Colorado Springs. Jag fann hans farfars obituary och namnen i den stämmer. Jag vet inte om jag skall tolka det som  ointresse eller om han inte vet något om sin bakgrund.

Cavinka
0

Jag vill tala om att idag fick jag ett mail från Colorado Springs. Det var ju väldigt tyst länge så jag skrev ett brev och skickade i förra veckan och idag så….

Jag vill tacka för all hjälp jag fick.

AndersE
0

#13 Kul! Var det ett bra mail…?

Cavinka
0

Mycket bra. Han hade nyligen skrivit ett lång berättelse om sin farfar och den skickade han mej. Nu vet jag i princip allt om Hajlmers liv från och med hans ankomst till Amerika.

Skall fylla i med de delar han inte har beträffande Hjalmers mor som dog när han endast var något år gammal.

AndersE
0

#15 Härligt. Grattis!

Yred3
0

Vad roligt att någon lyckas!

GuNi
0

Måste berätta att jag gick in på länken upptill och skrev in namnet på den jag sökt i Amerika så länge och döm om min förvåning när jag fick upp namn som troligtvis är dom barn jag letat efter. Detta är helt enkelt alldeles fantastiskt otroligt! Nu ska jag söka reda på adresserna och försöka få kontakt med dom…gisses vad spännande!

Tack Richswe för att du tipsade om länken!

Cheyenne
0

#18 Alltid lika kul när länktips kommer till nytta för andra.

Richswe
0

Har inte varit inne här på länge pga personliga orsaker.

Kan endast hålla med Cheyenne att jag tycker det är väldigt kul att du fick nytta av min länk.

Har samlat många länkar inom många olika områden sedan 1995 och har en ganska stor länksamling. Glad att man kunde hitta en som passade dig!