Fackelkampen
Eurosport drar idag igång tävlingen Fackelkampen. Den går i korthet ut på att tända en fackla och hålla den brinnande fram till OS-invigningen den 11 februari. Man kan hjälpa sig själv och sina lagkamrater och sabotera för andra.
Det är i allra högsta grad en lagtävling då varje röst som läggs på en tävlande i ett lag också tillfaller hela laget. Det innebär att om 100 personer från iFokus skulle vara med och tävla och varje dag rösta på varandra så skulle det samla 10.000 poäng till laget. Dessutom kan man faktiskt rösta utan att vara inloggad.
Första pris i tävlingen är att man får ge 30.000 kronor till en valfri välgörenhetsorganisation. För iFokus har valts "Läkare utan gränser".
Som en bonus kommer Eurosport dessutom att köpa annonsplatser hos den community som lyckas bäst vilket för oss skulle kunna innebära att vi får pengar till att köpa en ny bättre webbserver.

#2 Bra! Det var lite kryptisk info om hur man skulle gå till väga för att rösta.
Ser bra ut…
(Lag Välgörenhet Facklor Antal klick)
iFokus.se Läkare Utan Gränser 219 25040
Svenska Fans Haiti/Radiohjälpen 85 1560
Eurosport Ride of Hope / Barncancerfonden 36 800
Nyheter 24 Stiftelsen 100% 23 312
Sportnik Rent vatten/DTI Sweden 3 54
Familjeliv SOS Barnbyar 2 48

Även jag är med, i samma lag
Ju fler som klickar på "Hjälp facklan" desto bättre för iFokus och mig
#6 Klickat! 

Glöm inte att det behövs klick varje dag fram till den 11 februari för att pengarna ska gå till Läkare utan gränser.

Du har väl inte glömt att klicka idag också? En gång per dygn kanman stödja kampen om att vinna, som ger pengar till Läkare utan gränser och till Ifokus
#9 Bra, jag hade faktiskt missat dig, men det är fixat nu!

Jag klickar på alla ifokus-länkar varje dag.
Ni hinner klicka på min och Mats flagga "idag", och sedan göra en "imorgon-klick" om en dryg timme…

Inte flagga Anders, Fackla

# 14. Tycker det är lite orättvist, det är fler som klickar på dig än på mig
Är jag så ledsam?

#15 swemah, jag klickar på dig varje dag. 
Anders har dock gått ut stenhårt med sin marknadsföring och länkar till sin fackla både här och på Engelholmiana.ifokus samt Järnbruk.ifokus. 
Nu har jag hittat hur man gör - så jag klickar på båda, både på jobb och hemma. Dock undrar jag vad arrangörerna får ut av detta?? Jag är alltid LITE paranoid?
Stor exponering av sitt varumärke…
#19 Det förklarar siffrorna!

Ingen bortglömd
ni får var sitt klick om dan och har fått sen ni startade … så jag jobbar på 
Även jag har en fackla länk finns på järnbruk

Har klickat!
#24 och 25 Tack för det

Jag är under "attack", behöver några klick
Då är dagens klickningar i full gång…

Har klickat som tusan en stund nu….

#29 Jag med men att "sabotageklicka" för andra struntar jag i. 

#30 Nej, det finns det ingen anledning till.

Så då har jag klickat lite idag också

Var ser man den aktuella ställningen? Så här med två dygn kvar av tävlingen….!
Klicka på länken i #0.
Lagens poäng längst ner. Individuellt kan man välja att sortera "ranking"
Dagens klickning på Provenien-facklorna klar (och på ytterligare ett gäng ifokus-facklor…)
#36 :-) Gjort!

Det verkar vara på fredag som det blir final, så det blir ett hopp från onsdag till fredag
Bara timmar kvar. Sedan blir det tydligen final på fredag från kl 15:
"Nu på fredag, den 12 februari klockan 15.00 smäller det! Det är dags för final i Fackelkampen. De som får flest klick under tre timmar kommer vinna något av våra grymma priser: resa för 6 pers till Åre, fotbollsresa till Bundesliga eller en middag för 4 på O'Leary's. Se till att dina polare klickar på din fackla så kan det bli du som vinner och ni som åker iväg!
1:a plats, vinnare av en resa för 6 personer till Åre.
2:a plats, vinnare av en resa för 2 till Bundesliga.
3:e plats, vinnare av en middag för 4 på O'Leary's.
Fackelkampen hittar du på http://fackelkampen.eurosport.se
Lycka till och må bästa fackla vinna!
Då hoppas jag alla stödjer:

#40 Oj, ligger Anders så pass bra till? 29:e plats är inte så illa.

Nja, alla ligger nog på samma plats egentligen, nu är vi placerade efter den turordning som vi tände facklorna. Alla börjar om med 0 klick, så vi behöver allas hjälp i morgon, var 10:e minut kan man klicka
Vi behöver all hjälp vi kan få! Länge leve Proveniens!

Oj, vad folk kämpar där inne nu, följer man upp var man hjälpklickat så kan man ju se på högersidan hur länga man ökat brinntiden för faklan. Men uppdaterar man sidan ett par sekunder senare har någon genast attackerat samma personer som jag ökade brinntiden för … nu hårdnar kampen verkligen 

Det var kul
och i morgon kommer man att drabbas av kramp i pekfingret
En timme kvar…

Det här är som när jag tränade och tävlade i friidrott (80 och 100 meter slätt). Magknip och dallrande nerver inför varje finalheat….!
På era platser…

Klicka på bara! På ert Proveniens-lag!

På era platser…..färdiga……spy! 
Kom igen. Vi är med ännu. alla tre…
Plats tre, sex och fjorton just nu. Mer än två timmar kvar…
Heja! 
Synd att jag inte kan påverka detta för visst vore det bra om vårt lag vann

Klick Klick .. ser bra ut 

Ja, nu är det spännande! Se Anders inlägg #54. Anders ligger på bronsplatsen!

Det ser lovande ut nu ju ….med en andra plats
Oj, jag var tvungen att lämna ett tag. Härligt!
Och swemah ligger i "vinnarhålet"…

Guldplats just nu
Nej, nere på andra igen…
Klicka! 

ha ha, gör ju inget annat, sitter som ett fån med äggklockan i ena handen och clicketi click med andra….
#63 Mysigt! 

Tycker du ja, jag tappar mark 
Jag trodde du bara hämtade andan och laddade till spurten…
Kom igen!

Äh ..Swemah , du är på väg uppåt sakta men säkert, en timme kvar, mycket kan hända ännu

OOooooolidligt spännande, Anders på Guld nu igen

Det är var 10:de minut per web-läsare, 

Jag vet inte varför men jag blir utslängd från sidan hela tiden! Jag klickar men inget händer, sidan låser sig och sen stängs sidan ner. Suck! Har försökt klicka i snart en timme men det funkar inte 
Vad bra ni kämpar allihop

Är du på denna sida?

"70 har du fire fox så öppna sidan med den, det kommer upp en liten ruta - installera insticksprogramet, sen fungerar det

#72 Ja det är jag men det är nåt tjall på ledningen! Nedräkningen överst på sidan fungerar inte för mej. Tiden stannar så fort jag öppnar sidan.
#73 Nej jag har inte Fire Fox. 
Nu trillade jag av pallen. 40 minuter kvar…

Nu slängde jag bort yngsta sonen från hans dator så jag kan rösta från två olika uppkopplingar, Anders på guldplats!

Kör hårt, klicka på Anders, han leder med 32 minuter kvar

Ja nu jäklar …. ska han hållas kvar där …jag få också gå och ta dotterns laptop

Jädrar, nätverkskortet på min gamla dator funkade inte. Tänkte sätta in en spurt
Aj,ah tvåa…

swemah hänger med bra; nionde plats. Funderar på att muta bort äldsta sonen från hans dator också.

Lycka till Anders! Du kan tillgodoräkna dej mina 12 röster rent mentalt om du inte vinner! 

Jag har alltid tyckt att tio minuter är en väldigt kort tid, men det var då något förfärligt lååångt måste jag säga…..
Lite spännande nu…

Yngsta sonen är en vänlig själ. Jag fick ta över hans dator också och jag klickar för fullt. Äldsta sonen sa surmulet; "Nääää, jag redigerar en film, använd explorer som en andra web-läsare".

Sista 10. Gör allt!

Nu sitter jag vid två olika datorer med två olika webläsare vid varje, 4 klick var tionde minut därmed!
Min internetanslutning gick ner i flera minuter. Vilken rysare…

Grattis!!!!!
Supermycket tack allihopa! Vilken fight!

GRATTIS Anders!!
Undrar vilka 5 du ska ta med dig 

Grattis AndersE.
Vad ska man ha som signatur tro?

Grattis Anders!

Grattis, grattis 

Ett grattis från mig också.

Grattis Anders! Känns som om jag sprungit halv-maran. Men jäddrar i min lilla lådda vilken aktivitet det måste ha varit på eurosport och fackelkampens sida. Allt stannande upp stundtals och jag har bredbandsuppkoppling med 100 Mb.
Det här var ju perfekt. Jag har fyra barn!

Jättegrattis Anders! Jag lyckades få in två klick på dej till slut! Ser att fler än jag fick problem med uppkopplingen!

Ja men Gud så härligt, ni får ju en toppensemester.

Grattis

Grattis!
Grattis Anders
Tack Sven!
Även om det inte blev pris så vill jag dock få noterat att swemah blev 7:a och SvenA blev 13. Inte illa för en liten sajt som Proveniens!

Grattis alla tre!

Stort grattis Anders, vilken uppbackning du fick!
Och vilken spännande final det blev, länge sedan jag var så engagerad i en reklamtävling. Själv röstade jag på alla jag kände igen från iFokus… :)
// Staffan
#106 Tack Staffan! Ja, det var verkligen spännande ända fram till snöret…

Grattis Anders! Hoppas att du och familjen får en riktigt trevlig vecka i Åre! Nu skall mitt pekfinger få vila en stund till!
Stefan - Modellbyggare
#108 Tack!