söker en bok
en bekant till söker en bok i ämnet teologi.
har hittat boken på internet men den går inte att köpa inte att låna. finns de någon som vet något om denna boken och ett tips var kan jag köpa den begagnad.
Augustinus De vera religione .1959

http://www.augustinus.it/latino/vera_religione/vera_religione.htm
Den finns online på flera ställen på nätet.
tack för dessa svaren återkommer om han lyckas med att finna vad han söker. teollogi är en livsstil för han
de var ju en gedigen info om Augustinus, han får väl låna min data och läsa för jag kan inte skicka, eller så kan slå på sin egen
Nu har biblioteket här i byn fått besök ang. Augustinus.
Vårt lilla byabiliotek, har mycket duktik och tjänstvillig personal.
Vi förstår bättre ditt svar ang. latinkunskaperna nu , boken finns på 4 bibliotek i Sverige men endast på latin. Så så var e med den boken.
En kulturkrock inträffade där idag, hustru-man från ett annat land där hon lånat på hans kort , annars fick han inte veta vilka böcker hon läste, men damen fick eget kort till slut. Det finns mycket att lära för alla
Den finns hos Adlibris från 2007 är inbunden och kostar 413 kr
Om man är väldigt ambitiös kan man ju sitta och skriva av latin-texten och sedan köra den i ett översättningsprogram. Har för mej att det finns några sådana gratisprogram på nätet, översättningarna är nog inte av perfekt kvalitet, - men kan ju inbjuda till många leenden.
Att köra latin genom ett översättningsprogram skulle jag inte rekommendera. Efter mina egna föga framgångsrika studier av språket är min högst egna reflexion att all översättning från latin är en kraftig tolkning.
Att försöka förstå vad en person som skrev långt innan vi började karva runstenar menade kräver sin tid. Att utgå från en datoröversättning blir inte ens skrattretande.
mvh/gurin
Hej!
Är det någon som känner till var man kan få tag i nedanstående bok skriven på 1940-talet:
"Värmlands privata företagare", författaren är okänd.
MVH: Anita Karlsson.