Länktips - Emigrantforskning staten Washington
En fantastiskt fin sida för er som har emigrantsläktingar som hamnade i staten Washington. Jag ska visa er hur sidan fungerar.
Först en direktlänk till sidan
Ni får nu upp en sida med ett sökformulär.

Nu får du upp den skannade bilden som du antingen kan spara ner i pdf-format eller skicka vidare via länk. Klicka på "View as Jpeg" så blir det så här trevligt:
Vigselbevis Otto Andersson och Ida Burke år 1895 i Spokane County, Washington.
Finns det nåt liknande man kan söka på i Conn? Jag söker fortfarande med alla möjliga medel efter min släkting Per Johan fritiof Johansson, och alla nya tips är välkomna. Det verkar som det mesta kostar pengar och går till ancestry !?!
Oh så bra! Har massor av emigranter till Washington. Skall genast söka och se om jag hittar något. Tack för tipset.

#6 Tyvärr är det väldigt dåligt med register och andra hjälpmedel för just Connecticut men jag har puttat upp din tidigare förfrågan om Per Johan Fritiof Johansson så får vi se om någon kan finna ut något om honom.
Jag tackar, men även jag tycker det är lite svårt. I och med att han blev osams med sin bror Samuel Johnson, så vet Samuels barnbarn inte mycket om honom. Enl boken som jag fått arbetade Per-Johan på Bridgeport Copper Company och bodde på 182 Hancock Street. Jag har hittat gatan på en karta men ingen sådan firma. Men jag letar vidare, - har jag sökt i 30 år - så kan jag ju fortsätta, någon gång kommer jag väl hitta honom. Men tack för att du puttade upp honom. Jag vill ju inte test tålamodet för mycket, - jag är ju så glad att jag
fick hjälp att hitta Samuel!!!

Hancock Street ligger i Meriden, Middlesex, Connecticut. Men jag svarar mer utförligt under hans egna tråd.