Modus vivendi, Molngrabb
Återfann äntligen denna! Köpt för ett trettiotal år sedan och sedan tillbringat många år nedpackad i låda i garaget. Var säker på att jag hade den kvar och hittade den tillslut igår.
Detta är originalutgåvan och Lundells första tryckta alster, tryckt 100 ex på Inferiförlag i Bollnäs. Enligt uppgift blev 50-60 sålda för en 10:a styck.
Bifogar omslagsbild.

Jag gissar att det är en dyrgrip - såväl monetärt som känslomässigt?
Själv har jag ännu inte "upptäckt" Lundell…

Monetärt vet jag inte, beror väl om marknad finns. Tror dock inte att det är aktuellt att avyttra den nu.
Känslomässigt tveksamt, mer en kul grej och väl raritet då. Var ett tag rädd att den förlorats i decenniernas stoftmoln men återfann den tillslut i en gammal pappkartong i garaget.
Det gömmer sig ibland intressanta saker i pappkartonger - även om de flersta av mina finns i källaren…

Antikvariat Hundörat, Strängnäs:
Lundell, Ulf. MODUS VIVENDI, MOLNGRABB! 1972. SEK 12 000
Den som spar han har !
Jag har några Science Fiction tidningar och böcker från 60-talet på vinden - måste leta reda på dom …

Såg detta tidigare men tror detta var dedikerat och signerat av den gode Lundell. I vilket fall tror jag att jag behåller mitt ex.

Antibody, även om din inte är dedikerad och signerad så kan du få väldigt många tusenlappar för den diktsamlingen. Se bla. på Tradera, där kan man köpa Lundellrariteter för enorma summor. Förstaupplagan av Modus Vivendi är ju nästan mytomspunnen just för att så väldigt få ex trycktes och ännu mindre såldes.
Själv får jag nöja mig med nyutgåvan.