Proveniens iFokus

Proveniens

Etikettsläktforskning
Läst 2896 ggr
kajsa-kavat
0

Släktforskning ?

Jag såg att man kanske kan vänta sig en ny sajt: Släktforskning.

Jag som är helt ny och oerfaren på detta, vad skulle bli skillnaden mot denna sajt ? Håller inte ni här inne på med släktforskning ?

Cheyenne
0

Var fann du den informationen? *nyfiken*

AndersE
0

Det är nog bara de "gråa sajtnamnen" längst ner på sidan.

De betyder inte att något är "på gång" utan skall bara ses som att det finns möjligheter att starta nya sajter.

Som jag ser det är släktforskning en delmängd av Proveniens. Jag tror det skulle vara svårt att starta just en bred släktforskningssajt inom iFokus eftersom den skulle behöva "konkurrera" så direkt med Proveniens, men det finns absolut utrymme för fler sajter inom ämnet. Själv skulle jag hellre se mer nischade sajter av typen Engelholmiana eller Järnbruk.

Regionala/lokala släktforskarsajter alltså eller temainriktade.

Men det viktigaste är faktiskt inte ämnet utan en värd med tid och förmåga…

Cheyenne
0

Där håller jag med dig AndersE!

Cheyenne
0

Nu fann jag det kajsa-kavat beskriver:

Geografi & Historia
Adelssläkter, Allmoge, Antikt, Engelholmiana, Hembygdsforskning, Järnbruk, Kungahuset, Medeltiden, Militärhistoria, Proveniens, Släktforskning, Vilda Västern, Världskrigen

De som jag fetmarkerat är de som idag finns som sajter på ifolkus. Resterande är väl som Anders skriver, förslag på sajter.

kajsa-kavat
0

Förvånad  Okej !

chrissan
0

Däremot är ju Militärhistoria en intressant idé.

Cheyenne
0

Själv skulle jag tycka om en ifokussajt med "Antikt" som finns som förslag dock tror jag att det skulle bli mer av en frågelåda än ett diskussionsforum, typ; "Vad är den här värd?"