Släktforskar-slumpen
Idag ringde det en dam som hade information angående en fråga jag hade ställt på AF om min farfars farfars farfars farfars farfars anor.. När vi pratat en stund kom vi fram till att hon även var ingift släkt till min morfar och hade gjort en släktutredning på en av grenarna där.. Bara det är ju en liten slump.. Men vidare in i konversationen så visade det sig att i den släktutredningen så fanns det anor som hade varit bönder i den lilla lilla by där jag nu är lantbrukare..
Vi köpte gården förrförra året och senast förra veckan sa jag till någon att det var synd att jag inte hade hittat en endaste person i släktträdet som ens var från den socken där jag nu bor, i församlingarna runt omkring har jag hittat men aldrig här.. Och så av en slump så får man helt plötsligt reda på att man inte är den första i släkten som har brukat dessa marker.
Livet är bra märkligt ibland! Men det känndes faktiskt lite lite roligare att vara ute idag och jobba i skogen när man tänkte på att det gått släktingar här förut och gjort samma sak tidigare.. :)
#0 Vilket fint exempel på släktforskningens "guldkorn"!